DVD ISO ?
Fra : spammers@nowhere.net

Dato : 18-08-03 18:28

Hej!

Er det muligt at lave indholdet fra en DVD-skive ind som et DVD-Iso
image i RH 8.0 ?? Hvis ja, hvilke(n) kommando anvendes så (f.eks.
ligesom DVD Decrypter kan) - der er tale om DVD medier uden CSS
kryptering o.lign..?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 18-08-03 19:01

spammers@nowhere.net sang:

> [...]
> image i RH 8.0 ?? Hvis ja, hvilke(n) kommando anvendes så (f.eks.
> ligesom DVD Decrypter kan) - der er tale om DVD medier uden CSS

[magnus@Home magnus]$ dd if=/dev/dvd of=/home/magnus/pr0n.iso
9070292+0 records in
9070292+0 records out
[magnus@Home magnus]$

Det ender ihvertfald med en iso... om den er noget værd til at brænde
igen ved jeg ikke, men hvis du sponsorerer en dvd-brænder vil jeg med
glæde prøve

Evt. kunne man prøve at mounte iso-filen som loopback og se om der er
noget der virker.

--
Magnus

Fra : spammers@nowhere.net

Dato : 18-08-03 19:34

On Mon, 18 Aug 2003 20:01:04 +0200, Magnus Pedersen
<mgpeder@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det ender ihvertfald med en iso... om den er noget værd til at brænde
>igen ved jeg ikke, men hvis du sponsorerer en dvd-brænder vil jeg med

eg har DVD+RW jeg kan prøve på - eneste problem er, at /dev/dvd ikke
eksisterer i min RedHat 8 - hvorfor pokker man den ikke finde ud af
det ?

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-08-03 20:25

<spammers@nowhere.net> wrote in

> eg har DVD+RW jeg kan prøve på - eneste problem er, at /dev/dvd ikke
> eksisterer i min RedHat 8 - hvorfor pokker man den ikke finde ud af
> det ?

prøv med dmesg | grep hd

eller kan du benytte dig af fgl fremgangs måde hvis du bruger ide brænder

Master på primær controller = hda
Slave på primær controller = hdb
Master på sekundær controler = hdc
Slave på sekundær controller = hdd

scsi enheder starter med sda, sdb sdc osv. Mere ved jeg ikke om scsi
enheder!

Heine Laursen

Fra : spammers@nowhere.net

Dato : 18-08-03 22:05

On 18 Aug 2003 19:25:13 GMT, Heine Laursen <gozar@myrealbox.com>
wrote:

> [...]
>Master på sekundær controler = hdc
>Slave på sekundær controller = hdd
>
>scsi enheder starter med sda, sdb sdc osv. Mere ved jeg ikke om scsi

hda: CREATIVEDVD-ROM DVD2240E 10/13/97, ATAPI CD/DVD-ROM drive
hda: attached ide-cdrom driver.
hda: ATAPI 24X DVD-ROM drive, 256kB Cache, DMA

Men ligger problemet måske ikke i /etc/fstab - eller måske problemer
mht. udf fil-systemet ?

Fra : Heine Laursen

Dato : 18-08-03 23:12

> [...]
> hda: ATAPI 24X DVD-ROM drive, 256kB Cache, DMA
>
> Men ligger problemet måske ikke i /etc/fstab - eller måske problemer

Nu blaner du tingene lidt sammen. dd komandoen bruges til at læse rå data
fra enheden. I dit tilfælde /dev/hda mens /etc/fstab bruges til at mounte
filsystemer. Man kan saktens mounte fil systemer uden brug af fstab som
root.

mount -t udf /dev/hda /der_hvor_du_vil_mounte

se
man dd
man fstab

Heine Laursen