MySQL
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 18-08-03 17:57

Når jeg prøver at starte min nyinstallerede Mysql på FreeBSD kommer følgende
fejl :

mysqldsark# mysql
ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2)

Hvad kan dette skyldes ?

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 18-08-03 18:28

On Mon, 18 Aug 2003 18:56:59 +0200,
Søren Gørtz Olesen <soren_olesen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fejl :
>
> mysqldsark# mysql
> ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket

Det skyldes at mysql klienten ikke kan forbinde til mysqld serveren,
fordi det sted hvor den tror den lokale socket ligger (/tmp/mysql.sock)
ikke findes (sandsynligvist). Kører mysqld? (ps aux | grep mysqld)

--
Jesper

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 18-08-03 21:01

> Det skyldes at mysql klienten ikke kan forbinde til mysqld serveren,
> fordi det sted hvor den tror den lokale socket ligger (/tmp/mysql.sock)
> ikke findes (sandsynligvist). Kører mysqld? (ps aux | grep mysqld)

Jeg kører MySQL-server 4.0 - men det er kun fordi jeg ikke kunne får mysqld
til at virke. Mysql kommer med denne fejl:
sark# mysqld_safe
Starting mysqld daemon with databases from /var/db/mysql
030817 03:34:46 mysqld ended

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 18-08-03 22:47

On Mon, 18 Aug 2003 22:00:42 +0200, Søren Gørtz Olesen wrote:

> [...]
> til at virke. Mysql kommer med denne fejl:
> sark# mysqld_safe
> Starting mysqld daemon with databases from /var/db/mysql
Hvordan er ejerskabet af filerne i /var/db/mysql? mysql-brugeren?
/hjj

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 19-08-03 11:52

De og reinstallerede det hele og så virkede det.