Brændeovn lettere rusten?
Fra : Kim

Dato : 18-08-03 12:36

Hej Gruppe
Jeg skal til at klargøre en 'plade' brændeovn som erstatning for en mindre
morsø-ovn som sidste år havde lidt svært med at følge med.
Den 'nye' ovn er lettere rusten nogle steder på overfladen. Men hvordan skal
jeg fjerne dette rust for at få den nogenlunde pæn. Er en stålbørste eller
en slags svamp midlet eller skal jeg bruge noget andet. Og så bagefter give
den noget ovnsværte eller måske spraymaling?
Håber nogle kan hjælpe.

Mvh Kim

Fra : Torbenth

Dato : 18-08-03 14:27

"Kim" <hoverup@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
give
> den noget ovnsværte eller måske spraymaling?

Hej Kim

Brug en stålsvamp og derefter fint smergellærred. Rens efter med sprit. Brug
en spraysenotherm som du køber i et byggemarked.
Så bliver ovnen fin igen.
PS Senotherm stopper yderligere rust.

Mvh.
Torben

Fra : Kispus

Dato : 18-08-03 21:34

> [...]
Brug
> en spraysenotherm som du køber i et byggemarked.

Vær lige opmærksom på at malingen skal kunne tåle temp. på 700 grader,
der findes nemlig også ovnmaling der ikke tåler temp. over 400 grader
og det er ikke nok.
Jeg kom nemlig til at købe den forkerte, men opdagede det i tide så
jeg kunne bytte den.
Mvh. John

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-03 07:42

"Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote in message

> [...]
Brug
> en spraysenotherm som du køber i et byggemarked.

Kan denne fremgangsmåde også bruges til en kassegrill ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Torbenth

Dato : 19-08-03 12:08

> Kan denne fremgangsmåde også bruges til en kassegrill ?

Hej.

Ja, ingen problemer med det.

Mvh.
Torben