Gelænder til mont. på mur ?
Fra : Mogens

Dato : 18-08-03 11:25

Hej

Er der nogen som har et forslag til hvor jeg kan finde
en eller anden form for gelænder som kan monteres
på en mur ? ( udendørs )

Mit hus ligger på en skråning og der er trapper på
begge sider af huset, men altså uden nogen form
for gelænder. Min mor har meget svært ved at klare
disse trapper uden noget at holde ved, så jeg vil
gerne have sat et gelænder op. Jeg synes bare
ikke lige jeg kan finde noget, ihvertfald ikke i det
lokale byggemarked.

Nogen forslag ? Helst noget som ikke koster alt
for meget, da der er lavvande i kassen.

På forhånd tak

mvh Mogens

Fra : fulla

Dato : 18-08-03 11:44

"Mogens" skrev d. 18-08-03 11:25 dette indlæg :
> [...]
> ikke lige jeg kan finde noget, ihvertfald ikke i det
> lokale byggemarked.
>
> Nogen forslag ? Helst noget som ikke koster alt

Hej Mogens
Jeg har faktisk samme problem, idet jeg har fået problemer med knæ og
hofte. Jeg har derfor også kigget efter færdigpakkede løsninger uden
resultat.
Jeg har overvejet at kontakte en tømrer, idet det nok er den eneste
løsning.
mvh
fulla

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 18-08-03 11:50

On Mon, 18 Aug 2003 10:43:31 GMT, "fulla" <fulla.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>resultat.
>Jeg har overvejet at kontakte en tømrer, idet det nok er den eneste

Hej

Jeg håber da virkeligt at der findes en billigere løsning, for en
tømrer er jo temmelig dyr i drift.
Men selvfølgelig, hvis man kunne få en tømrer til bare at fremstille
et gelænder som man så selv kunne sætte op, så kostede det
måske ikke så meget. Det var da et forsøg værd.

mvh Mogens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-03 11:59

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> [...]
> et gelænder som man så selv kunne sætte op, så kostede det
> måske ikke så meget. Det var da et forsøg værd.

Man kan købe nogle beslag til at sætte rør op på væggen med. Disse kan
bruges som holdere til et gelænder lavet at galvaniseret vandrør.

--
mvh/rg. Christian

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 18-08-03 14:09

On Mon, 18 Aug 2003 12:59:23 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>Man kan købe nogle beslag til at sætte rør op på væggen med. Disse kan
>bruges som holdere til et gelænder lavet at galvaniseret vandrør.

..... så er man også sikker på, at svigermor ikke kommer på besøg så
ofte om vinteren (fordi hendes hånd fryser fast hver gang

Brug hellere en rundstok i træ, evt en, der har trukket i linolie, så
den ikke rådner væk med det samme.

KS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-03 14:10

"kelds snabela ofir dot dk" <kelds@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> ofte om vinteren (fordi hendes hånd fryser fast hver gang
>
> Brug hellere en rundstok i træ, evt en, der har trukket i linolie, så

Det er rigtigt

Det tænkte jeg ikke lige på.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Calle.

Dato : 18-08-03 12:36

Mogens wrote:
> [...]
> ikke lige jeg kan finde noget, ihvertfald ikke i det
> lokale byggemarked.
>
> Nogen forslag ? Helst noget som ikke koster alt

Spænd en høvlet planke på vægen, med et par afstandsklodser imellem

--
Calle

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 18-08-03 13:45

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke lige jeg kan finde noget, ihvertfald ikke i det
> lokale byggemarked.
>
> Nogen forslag ? Helst noget som ikke koster alt

http://www.carlf.dk/Katalog/Menu/VELKOMEN.HTM
Gå ind under "produktnavn" og vælg "G" i menuen i toppen af skærmen. Scroll
ned til "gelænderholdere" og så er det bare at købe et rør eller en
rundstok.
Kan du ikke finde en Carl F butik der handler med private kan de fleste
byggemarkeder tage dem hjem til dig (ofte mod forudbetaling)

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Mogens

Dato : 18-08-03 17:13

On Mon, 18 Aug 2003 14:44:48 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Kan du ikke finde en Carl F butik der handler med private kan de fleste
>byggemarkeder tage dem hjem til dig (ofte mod forudbetaling)

Tusind tak, det ser ud til at være noget af det helt rigtige.

Så prøver jeg at smutte forbi Carl F i Aalborg

Tak for hjælpen

mvh Mogens