Erfaring med Fastlock tagplader?
Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-08-03 10:26

Mit gamle trapez-plade tag på terrassen trænger til at blive skiftet.
Jeg overvejer Fastlock fordi jeg egentlig synes at det er
meget pænt...
Een af ulemperne ved Trapez er jo at der samler sig alger i
overlapningerne, men Fastlock er jo næsten udelukkende
overlapninger?
Danner der sig ikke alger i alle disse vulster?
Det skulle jo gerne se pænt ud om 5 -10 år også...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Tømreren

Dato : 18-08-03 12:35

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse
> [...]
> overlapninger?
> Danner der sig ikke alger i alle disse vulster?
> Det skulle jo gerne se pænt ud om 5 -10 år også...

Det er mere eller mindre det samme,du kan dog med fordel sprøjte dine plader
en gang om året (forår) med Borup algedræber som også forebygger algeangreb.

Fastlock er desværre ret dyrt,ca. 30 kr. pr. m. plade men også en del mere
holdbart end trapez.

Mvh
Tømreren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-08-03 13:56

"Tømreren" skrev
> Det er mere eller mindre det samme,du kan dog med fordel sprøjte dine
plader
> en gang om året (forår) med Borup algedræber som også forebygger
algeangreb.

Jamen algerne danner sig jo dér hvor pladerne lapper over.
Og selvfølgelig imellem de to lag plast.
Det gør de ihvertfald på trapezpladerne
p.gr.a. hårrørsvirkningen tror jeg.
Hvordan vil du sprøjte dér (uden at skille taget ad) ?
Som det er nu, har jeg en grøn stribe med 1,44m mellemrum.
Men Fastlock er næsten udelukkende overlapninger...

> Fastlock er desværre ret dyrt,ca. 30 kr. pr. m. plade men også en del mere
> holdbart end trapez.

Mit trapez tag er vel 15 år gammelt nu.
Hvis Fastlock holder lige så godt eller bedre,
er prisen nok ikke det store problem.
Jeg har max 45m2 tag.
Tak for indputtet i øvrigt.

Fra : Tømreren

Dato : 18-08-03 14:14

> Jamen algerne danner sig jo dér hvor pladerne lapper over.
> Og selvfølgelig imellem de to lag plast.
> Det gør de ihvertfald på trapezpladerne
> p.gr.a. hårrørsvirkningen tror jeg.

Fastlock har jo også overlap pr. 20 cm. ikke lige så stor så på trapez,men
den er der..
Fastlock har det lidt fælt med at have striber af alger hele vejen ned i
"dalen"

> Hvordan vil du sprøjte dér (uden at skille taget ad) ?
> Som det er nu, har jeg en grøn stribe med 1,44m mellemrum.

Jeg ville give det en tur i samlingerne før mont. det må jo forebygge
lidt,så kan det jo være at man lige skal skille samlingerne ad hver 5. år og
give dem en tur.

> Men Fastlock er næsten udelukkende overlapninger...

Ja,næsten..

> Mit trapez tag er vel 15 år gammelt nu.
> Hvis Fastlock holder lige så godt eller bedre,
> er prisen nok ikke det store problem.
> Jeg har max 45m2 tag.

Det er stadig 7000,- for fastlock og ca. 2000,- for trapez.
Man kan hygge sig meget for 5000,-

> Tak for indputtet i øvrigt.

Det var da så lidt..

Mvh