CVSUPIT på FreeBSD (marked as broken)
Fra : Dennis

Dato : 18-08-03 09:27

Jeg har lige installeret FreeBSD v5.1 og vil nu installere CVSUPIT. CVSUP
har jeg installeret, men den kommer med følgende fejl mht. CVSUPIT:
"cvsupit-3.1 is marked as broken: Does not build"

Jeg kan jo regne ud, at den ports er "broken" og den findes da heller ikke
længere på FreeBSDs side, men er der nogen der ved hvornår den kommer op
igen (har den været nede siden maj?)? Jeg vil jo gerne have opdateret min
FreeBSD med nyeste RELEASE, men det kan jeg jo ikke rigtigt gøre uden
CVSUPIT. Eller er der en anden løsning på problemet?

Dennis

Fra : Erwin Lansing

Dato : 18-08-03 12:12

In article <3f408dc0$0$13157$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Dennis wrote:
> [...]
> FreeBSD med nyeste RELEASE, men det kan jeg jo ikke rigtigt gøre uden
> CVSUPIT. Eller er der en anden løsning på problemet?

Hvorfor ikke bare bruge cvsup(1) ? Den kommer sikkert igen når nogen
(dig? :) sender patches så den kan bygges igen, men jeg tror jeg kan
huske en tråd om at cvsupit ikke længere bliver udviklet på.

--
Erwin Lansing       --     abe.fnidder.dk

Fra : Dennis

Dato : 18-08-03 15:21

> Hvorfor ikke bare bruge cvsup(1) ? Den kommer sikkert igen når nogen
> (dig? :) sender patches så den kan bygges igen, men jeg tror jeg kan
> huske en tråd om at cvsupit ikke længere bliver udviklet på.

Fordi jeg ikke ved hvordan det hænger sammen? Hvis dét CVSUPIT gør er at
oprette /etc/cvsup filen, så kan jeg sagtens undvære den (copy/paste fra et
andet system), men går den ikke ind og "gør andet" også?

Dennis

Fra : Erwin Lansing

Dato : 19-08-03 09:03

In article <3f40e0e7$0$13178$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Dennis wrote:

> Fordi jeg ikke ved hvordan det hænger sammen? Hvis dét CVSUPIT gør er at
> oprette /etc/cvsup filen, så kan jeg sagtens undvære den (copy/paste fra et
> andet system), men går den ikke ind og "gør andet" også?

IMHO er konfigurationsfilen til cvsup ikke det allersværeste at
gennemskue når man kigger godt på eksemplerne og README i
/usr/src/share/examples/cvsup. For en helt almindelig -STABLE eller
portstræ er det ren copy/paste og man skal kun rette hostnavnet af
cvsup serveren.

--
Erwin Lansing       --     abe.fnidder.dk

Fra : Dennis

Dato : 20-08-03 14:50

Nu har jeg så undladet at installere CVSUPIT og har istedet tilrettet
/etc/cvsupfile men jeg får blot denne fejl, når jeg køre følgende:

/usr/local/bin/cvsup -g -L 2 -z /etc/cvsupfile
cd /usr/src/
make buildworld

Output:

===> gnu/usr.bin/tar
rm -f tar addext.o argmatch.o backupfile.o basename.o dirname.o error.o
exclude.o full-write.o getdate.o getline.o getopt.o getopt1.o getstr.o
hash.o human.o mktime.o modechange.o prepargs.o print-copyr.o quotearg.o
safe-read.o save-cwd.o savedir.o unicodeio.o xgetcwd.o xmalloc.o xstrdup.o
xstrtoul.o xstrtoumax.o buffer.o compare.o create.o delete.o extract.o
incremen.o list.o mangle.o misc.o names.o rtapelib.o tar.o update.o tar.1.gz
tar.1.cat.gz
rm: tar: is a directory
*** Error code 1

Stop in /usr/src/gnu/usr.bin/tar.
*** Error code 1

Stop in /usr/src/gnu/usr.bin/tar.
*** Error code 1

Stop in /usr/src/gnu/usr.bin.
*** Error code 1

Jeg troede først, at det var fordi der lige skulle rettes en fejl ved
FreeBSD (er der af og til og så køre det dagen efter), men nu har det varet
et par dage, så jeg tror at jeg har en fejl ét eller andet sted. Er det
fordi jeg ikke har CVSUPIT eller ér der fejl ved FreeBSD cvsup som gør, at
jeg ikke kan installere lige nu?

Dennis

Fra : Rasmus Meldgaard

Dato : 20-08-03 15:14

"Dennis" <spam@snudske.dk> writes:

> Nu har jeg så undladet at installere CVSUPIT og har istedet tilrettet
> /etc/cvsupfile men jeg får blot denne fejl, når jeg køre følgende:

hvad indenholder /etc/cvsupfile?

--
Rasmus Meldgaard

"vi ['vi] subst. -et, -er, -erne
1. en nordisk, hedensk helligdom" -Nudansk ordbog

Fra : Dennis

Dato : 20-08-03 15:40

> hvad indenholder /etc/cvsupfile?

Den er tilrettet fra den originale:

*default host=cvsup.dk.FreeBSD.org
*default base=/usr
*default prefix=/usr
*default release=cvs
*default delete use-rel-suffix

# If your network link is a T1 or faster, comment out the following line.
*default compress

## Main Source Tree.
#
# The easiest way to get the main source tree is to use the "src-all"
# mega-collection. It includes all of the individual "src-*" collections.
#src-all

# These are the individual collections that make up "src-all". If you
# use these, be sure to comment out "src-all" above.
#src-base
#src-bin
#src-contrib
#src-etc
#src-games
#src-gnu
#src-include
#src-kerberos5
#src-kerberosIV
#src-lib
#src-libexec
#src-release
#src-sbin
#src-share
#src-sys
#src-tools
#src-usrbin
#src-usrsbin
# These are the individual collections that make up FreeBSD's crypto
# collection. They are no longer export-restricted and are a part of
# src-all
#src-crypto
#src-eBones
#src-secure
#src-sys-crypto

## Ports Collection.
#
# The easiest way to get the ports tree is to use the "ports-all"
# mega-collection. It includes all of the individual "ports-*"
# collections,
#ports-all
#
ports-base
#
ports-archivers
ports-astro
ports-audio
ports-benchmarks
ports-biology
ports-cad
#ports-chinese
ports-comms
ports-converters
ports-databases
ports-deskutils
ports-devel
ports-editors
ports-emulators
#ports-finance
#ports-french
ports-ftp
#ports-games
#ports-german
ports-graphics
#ports-hebrew
#ports-hungarian
ports-irc
#ports-japanese
#ports-java
#ports-korean
ports-lang
ports-mail
ports-math
#ports-mbone
ports-misc
ports-multimedia
ports-net
ports-news
#ports-palm
#ports-picobsd
#ports-portuguese
ports-print
#ports-russian
ports-science
ports-security
ports-shells
ports-sysutils
ports-textproc
#ports-ukrainian
#ports-vietnamese
ports-www
#ports-x11
#ports-x11-clocks
#ports-x11-fm
#ports-x11-fonts
#ports-x11-servers
#ports-x11-toolkits
#ports-x11-wm

## Documentation
#
# The easiest way to get the doc tree is to use the "doc-all"
# mega-collection. It includes all of the individual "doc-*"
# collections,
#doc-all

## CVSROOT control files
#
# This is to get the control files that cvs(1) needs and the commit logs.
cvsroot-all

# These are the individual collections that make up "cvsroot-all" If you
# use these, be sure to comment out "cvsroot-all" above. "cvsroot-common"
# is a synthetic CVSROOT that has all the modules from the other CVSROOT-*
# directories merged into one, and merged commitlogs via symlinks.
#cvsroot-common
#cvsroot-src
#cvsroot-ports
#cvsroot-doc

Dennis

Fra : Dennis

Dato : 21-08-03 08:19

> [...]
> fordi jeg ikke har CVSUPIT eller ér der fejl ved FreeBSD cvsup som gør, at

Hmm.. jeg kan stadigt ikke installere, når jeg køre en "make buildworld".
Den fejler i ">>> stage 2: cleaning up the object tree" med samme fejl:

rm: tar: is a directory
*** Error code 1

Stop in /usr/src/gnu/usr.bin/tar.
*** Error code 1

Jeg spørger lige igen - kan det være fordi jeg ikke har installeret CVSUPIT
eller fordi jeg mangler ét eller andet i f.eks. /etc/cvsupfile?

Dennis