Begrænsningskode?!?!
Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 17-08-03 17:35

Jeg har unlocket en Nokia 3510i - dvs. den kom ihvertfald med en meddelelse
som sagde at den var låst op.
Når jeg så sætter SIM-kortet som jeg gerne vil bruge i telefonen skriver
den:" Indtast begrænsningskode".

Hvad er der gået galt???

mvh. Lisbeth

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-03 17:42

"Lisbeth Støvring"

> Hvad er der gået galt???

Den er simlåst !

--
MVH.
Anders Skalsted

www.nokia-unlock.dk

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 17-08-03 17:53

"Nokia-Unlock.dk" <webmaster(a)nokia-unlock.dk> skrev i en meddelelse

> "Lisbeth Støvring"

> Den er simlåst !

Jaaaa, det kunne jeg måske nok have regnet ud;) Men når den nu er "låst
op" - hvorfor er den det så ikke???
Ja, jeg ved godt at det lyder lidt kryptisk, men den skrev jo at den var
unlocked?

Mvh. Lisbeth

Fra : NKSDK

Dato : 17-08-03 18:21

Hej Lisbeth

Hvad der er galt, kommer lidt an på, hvordan du har låst den op.

Hvis du har anvendt kabel og software, kan din software fejlagtigt give
dig beskeden 'Phone unlocked', selvom det ikke er tilfældet. Oftest
skyldes det, at software'n ikke kan magte den programversion, der ligger
i telefonen.

Hvis du har brugt en kodegenerator - købt, hentet gratis, eller fx
gratisunlock.dk - kan koderne altså også godt snyde; det ved jeg af egen
erfaring i tilfælde.

Endelig har jeg oplevet eksempler på, at en TDC-låst telefon stadig har
haft aktiv begrænsningskode, selvom den først var unlocked med kabel og
efterfølgende via koder. I de tilfælde har jeg vha kablet og Tweak 2.1
måttet resette telefonen fuldstændig, før det lod sig gøre endelig at
låse den op.

...og så er der jo fænomenet Debitel, som betjener sig af 2 net, og
telefonerne derfor er låst til 2. I det tilfælde er det tænkeligt, at
din unlocking kun har åbnet én af låsene.

Håber du kan bruge ovenstående - det hele bygger på egne erfaringer

Mvh

NKSDK

Nokia unlock i Viborg

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 17-08-03 18:32

"NKSDK" <NKSDK.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> din unlocking kun har åbnet én af låsene.
>
> Håber du kan bruge ovenstående - det hele bygger på egne erfaringer

Mange Tak, for svaret. Der er lidt at gå i gang med;)
Lige for en ordens skyld kan jeg da oplyse at den ikke er låst til Debitel
men TDC, men jeg har også en mistanke om at den her er låst med 2 koder?
Den er ikke gået helt død - endnu - for den accepterer fint det oprindelige
kort.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-08-03 19:09

NKSDK skrev:

>..og så er der jo fænomenet Debitel, som betjener sig af 2 net, og
>telefonerne derfor er låst til 2. I det tilfælde er det tænkeligt, at
>din unlocking kun har åbnet én af låsene.

Det er nu ikke helt korrekt. De Debitel-låste telefoner er blot låst
til Debitel, ikke til hverken Sonofon eller TDC.

De er altså låst til Debitel som _udbyder_ og ikke de _net_ som
Debitel benytter sig af (som er den mest almindelige form for lås).
TDC er begyndt at låse deres telefoner på samme måde som Debitel, dvs.
til _udbyderen_ og ikke til _nettet_. Det betyder, at man i modsætning
til "i gamle dage" IKKE kan benytte fx. et Telmore-kort i en TDC-låst
telefon.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 17-08-03 19:15

> [...]
> til _udbyderen_ og ikke til _nettet_. Det betyder, at man i modsætning
> til "i gamle dage" IKKE kan benytte fx. et Telmore-kort i en TDC-låst

Tak for alle gode og velmenet råd. Jeg har låst den op vha. anden låsekode.

mvh. Lisbeth