Lukas16: Hvis l... var guld, havde fattige~
Fra : Bo Warming

Dato : 17-08-03 16:29

Lukas16: Hvis l... var guld, havde fattige ingen r..huller

Konsekvensen af anti-gerningsretfærdig kristendom, som udtrykt pr
påskemirakel og "Den utro godsforvalter"lignelse m.m. er at VI ER ALLE LIGE
FOR VORHERRE

- - ingen kan optjene sig til overmenneske via samfundsnyttig
indsats

Det er i kejserens domæne og ikke i Guds, hvor vi kan opnå status.

Livet er alles kamp mod alle, når vi kappes om at få den bedste partner og
gøre vore børn til vindere.

Alt er om misundelse og om at overgå konkurrenter.

Mange har kun held i sprøjten fordi fattige, kasteløse, paria-stemplede er
holdt ude.

Der er en absurd christianit-vits fra 1968 om at "Hvis lort var guld, havde
fattige ingen røvhuller"

Hele verdens smagsdommeri drejer sig om, at nedrakke, sindsyg-diagnosticere
og politisk-ukorrekt-stemple ubekvemme afvigere, der sårer vor stolthed, og
som vi ønsker udvist af banen..

Den storladne Jesus-tanke om lighed, dur bedst i abstrakt teologi - ikke mht
at tackle hverdagens jævnbyrdige medmennesker som ligemænd.

Den Nietzschske eller Glistrupske tanke om ikke at foragte noget menneske,
kan ikke mange leve op til.

Den indebærer, at indere holder op at se ned på kasteløse, hvilket er for
stort et krav, fra den ene dag tl den anden.

(men foagten fra overklassen er modbydelig for den indiske underklasse, som
ofte bliver muslimer for i stedet at føle sig hævet over vantro).

De kastesløse skal tømme latriner og når kloakker er indført, så rense
disse så da har advarende lugt - så har overklassen orden i sagerne.

Fobier har intet med kolera-epidemi-risiko at gøre, Intet sagligt belæg, men
ambivalent had/afsky.

Mormors kolestomi's sammenhæng med min provokerelyst

Min mors mor var født i gode kår på Lolland og var gudesmuk og blev gift med
en provokerende, sexet skolelærer, der blev en Don Juan og svigtede hende
for en yngre model, og skiltes, dengang skilsmisser var meget sjældne.

Hun fik hysterisk endetarms-canser og tog korset på sig at være forsøgskanin
for lægerne vedr den ny terapi - kolestomi, hvor afføringen flyder ud gennem
et hul i mavehuden under mellemgulvet, og man skal være påpasselig med at
skifte "lortepose" mange gange i døgnet

Hun var særdeles intelligent og havde høj selvtillid, så hun kunne let
håndtere den enkle praktik, så ingen nogensinde lugtede noget i hendes hjem
eller andre steder, og som det ofte sker, når kronisk sygdom håndteres som
en overkommelig udfordring ( a la insulin v. Diabetes), så gir det langt liv

"Det er de dygtige svømmere, der drukner" siger et ordsprog, og de ydmyge,
der kender sin plads og følger overklassens regler perfekt uden overmod og
hybris, rammes ikke af nemesis, men får et langt middelmådigt liv.

Min mormor levede lykkeligt i ca 25 år med kolestomien, og var Lollands
sladdercentral og respekteret for sin skarpe tunge, vittige sarkasme og
kloge vurderinger.

Hun var _smagsdommer-højesterettten_ som grundlovs-forfatter , politisk
geni, bisp D.G. Monrad udnævnte til "Den stille magt" - den magt, der står
over politikernes

"Der ville ikke eksistere krige, hvis ikke kvinder så til". Skrev
D.H.Lawrence

Min far ville være "Edison-opfinder" og lod mig overtage ambitionerne, så
jeg bøjer ikke nakken for lægevidenskabens usaglige, æstetiske hygiejnekrav,
men søger at udvikle og forstå lugt-kemi omkring afslappet holdning til pis
og lort.

Der er så lugtfrit hos mig, som der var i min mormors hjem, men som
fremskridtsmand har jeg fået et dårligt ry, og som opmærksomhedssøgende "
reformist ud i egen indbildning" falder jeg for fristelsen til at provokere
for at få flest mulig af mine mange nytænkende budskaber ud på internettet
og debatteret.

Glistrup gjorde jo mget godt ved ene mand at provokere med "Erstat militær
med telefonsvarer" - så den vej skal forsøges, når man hedder mig.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N