Peer to peer a la ICQ og messenger
Fra : Keld Thomassen

Dato : 17-08-03 16:00

Hej - Som ny Linux bruger ( RH9 ) vil jeg høre om der findes ICQ, Yahoo
eller MSN messenger compatible programmer. Meget gerne i stil med Trilian
som kan styre flere typer konti.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-08-03 16:02

Keld Thomassen wrote:
> Hej - Som ny Linux bruger ( RH9 ) vil jeg høre om der findes ICQ, Yahoo
> eller MSN messenger compatible programmer. Meget gerne i stil med Trilian
> som kan styre flere typer konti.

Hvis du kører KDE => http://kopete.kde.org/
Der findes masser... tag et kig rundt omkring

mvh
Johan

Fra : Keld Thomassen

Dato : 17-08-03 16:13

Den Sun, 17 Aug 2003 17:02:14 +0200, skrev Johan Holst Nielsen:

> Hvis du kører KDE => http://kopete.kde.org/
> Der findes masser... tag et kig rundt omkring
>
> mvh
> Johan
Jeg er startet med Gnome og her bliver jeg til jeg har en mening om den.

Fra : Martin Andersen

Dato : 17-08-03 17:02

Keld Thomassen wrote:

> Jeg er startet med Gnome og her bliver jeg til jeg har en mening om den.

Du er vel startet med Redhat's BlueCurve desktop ?

Martin.

Fra : Keld Thomassen

Dato : 17-08-03 18:24

> Du er vel startet med Redhat's BlueCurve desktop ?
>
> Martin.

Er BlueCurve ikke bare et tema til desktop'en, hvis motor er Gnome?
Det er helt sikkert at jeg kører med Gnome.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-08-03 18:28

Den Sun, 17 Aug 2003 19:24:03 +0200 skrev Keld Thomassen:

>Er BlueCurve ikke bare et tema til desktop'en, hvis motor er Gnome?
>Det er helt sikkert at jeg kører med Gnome.

BlueCurve er RedHats forsøg på at gøre Gnome og KDE ens, så brugerne
ikke behøver bekymre sig om forskellene.

Det er bl.a. et theme (tema) til Gnome og til KDE, så programmerne ser
ens ud.

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Keld Thomassen

Dato : 17-08-03 18:33

Den Sun, 17 Aug 2003 17:28:19 +0000, skrev Kent Friis:

> [...]
> ikke behøver bekymre sig om forskellene.
>
> Det er bl.a. et theme (tema) til Gnome og til KDE, så programmerne ser

ok, tak, det er det jeg kører.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-08-03 18:27

Den Sun, 17 Aug 2003 17:12:52 +0200 skrev Keld Thomassen:

>Jeg er startet med Gnome og her bliver jeg til jeg har en mening om den.

Så kig på GAIM. Den kan også "det hele".

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Keld Thomassen

Dato : 19-08-03 22:00

Nu har jeg kigget på gaim, og fundet at den faktisk er indeholdt i Redhat's
distrbution og den er funktionsdygtig. Den kan ikke helt hamle op med
Trilian hvad overskuelighed angår, men den virker og var problem fri at
sætte op.

TAK
mvh. Keld

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 17-08-03 16:21

"Keld Thomassen" <mousemannospam@mailme.dk> writes:

> Hej - Som ny Linux bruger ( RH9 ) vil jeg høre om der findes ICQ, Yahoo
> eller MSN messenger compatible programmer. Meget gerne i stil med Trilian
> som kan styre flere typer konti.

Det ville du nu vide, hvis du søgte tilbage i gruppen - det er et ofte
stillet spørgsmål...

kopete og gaim kan det.

/Rasmus

People are lonely because they build walls instead of bridges.

Fra : andy

Dato : 17-08-03 20:39

Men hvordan får man gaim til at virke, opretter man det?

Fra : Keld Thomassen

Dato : 19-08-03 22:10

> Men hvordan får man gaim til at virke, opretter man det?

hej
I min installation var gaim medtaget.
Jeg tilføjede først de nødvendige add-ins for MSN og Yahoo, sådan at jeg
udover default (aim/ICQ) havde alle de protocoller jeg kommunikere gennem.
Dernæst oprettede jeg tre konti, en til hver.
Thats it!

mvh. Keld

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 17-08-03 20:44

"andy" <brandorff@nypost.dk> writes:

> Men hvordan får man gaim til at virke, opretter man det?

Opretter gaim? Hvad mener du?

Du installerer gaim (ligger sandsynligvis på din distributions-CD
eller i pakkerarkivet på nettet) og starter det. Herefter sætter du
hver enkelt konto op.

/Rasmus

Defense??
What am I to defend??