HJÆLP MIG ???????????
Fra : Jens Koch

Dato : 16-08-03 20:03

jeg er en stedfar / papfar til 3 unger . Den ene siger jeg lyver hele tiden
og kan ikke tåle mine 2 unger .
og hun er kun 9 år og hun tor hun kan det hele og det er kun det hun siger
og gør der er rigtig .Og den store på 12 vil heller ikke gøre noget her
hjmme og hun her en hest på en rideskole men hjælpe med at tjæne penge det
vil hun ikke .
og men kone gider heller ikke at rør en finger her hjemme det vil sige det
kun er mig der laver noget .
og penge er det ikke noget få for det hele går til den dumme hest

hvæd skal jeg gøre jeg kan snart ikke klare det mere hjælp mig ??

--
MVH
Britta & Jens Koch

Fra : nicolehh

Dato : 16-08-03 20:23

"Jens Koch" skrev d. 16-08-03 20:03 dette indlæg :
> [...]
> og penge er det ikke noget få for det hele går til den dumme hest
>
> hvæd skal jeg gøre jeg kan snart ikke klare det mere hjælp mig ??

1. Snak med konen... Hun må da også kunne se at der er noget galt...
2. stil et alternativ ang. ungerne... det kan ikke være rigtig at alle
penge skal gå til en krikke, uden at nogen hjælper med noget...
3. hvis du har prøvet det og intet hjælper - LØB!!! du bliver
udnyttet...

Undskyld hvis det er hårdt sagt, men hvis du har forsøgt at tale med
konen og hun ikke ser et problem er der ikke så meget andet at gøre...
Jeg ville ikke selv finde mig i alt det du skriver om og det tror jeg
såmen heller ikke der er mange andre der ville...

Held og lykke med det hele...

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-08-03 20:37

>3. hvis du har prøvet det og intet hjælper - LØB!!! du bliver
>udnyttet...

Den ville jeg starte med. Der er ikke noget værre end en modpart der
udnytter den anden. Det fortsætter resten af livet, så LØB!

Fra : Jens og Jannie

Dato : 16-08-03 22:34

nicolehh wrote:
> 1. Snak med konen... Hun må da også kunne se at der er noget galt...

Hø hø den var go, snak med konen, ha ha.

Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 16-08-03 23:48

"Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hø hø den var go, snak med konen, ha ha.
>
> Jens

Ja... *LOL* Alle ved da at mænd ikke kan snakke!

Rinnie

Fra : nicolehh

Dato : 17-08-03 09:45

"Rinnie Ilsøe" skrev d. 16-08-03 23:48 dette indlæg :

> "Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse

> Ja... *LOL* Alle ved da at mænd ikke kan snakke!
>
> Rinnie

Hvis mænd ikke kan snakke, hvordan kan han så sidde her og beklage sig
til os??
*ggg*

Og hvis det alligevel ikke ville nytte at snakke, så kan de da lige så
godt bare gå hver til sit uden at forsøge at rette op på skaden, og så
kan jeg ikke længere se hvad ? går ud på...
*sss*

ps. min mand kan nu godt snakke... *ss*
- men han er nok også en undtagelse... *gg*

http://www.kandu.dk/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-08-03 20:36

Jens Koch wrote:
> jeg er en stedfar / papfar til 3 unger . Den ene siger jeg lyver
> hele tiden og kan ikke tåle mine 2 unger .

sådan er børn..... hvad gør i for at ændre det??

> og hun er kun 9 år og hun tor hun kan det hele og det er kun det hun
> siger og gør der er rigtig .

støtter hendes mor hende i det?? eller kan moderen også se den er gal?

> Og den store på 12 vil heller ikke gøre
> noget her hjmme og hun her en hest på en rideskole men hjælpe med at
> tjæne penge det vil hun ikke .

der må et ultimatum til..... enten begynder hun at tjene penge selv (i form
af lommepenge hos jer eller lignende, da hun ikke må arbejde før hun er 13)
eller hun skal passe nogle pligter for at i vil betale til hesten.......
ellers må hesten sælges...... måske kan hun få et job på rideskolen til at
betale lidt af opstaldningen..... det ved jeg de gør andre steder....

> og men kone gider heller ikke at rør en finger her hjemme det vil
> sige det kun er mig der laver noget .

betal hjemmeservice for at gøre det, eller lav en fordeling af
opgaverne...... og lad være med at røre din kones ansvarsområde.....

> og penge er det ikke noget få for det hele går til den dumme hest

der må være et fast beløb til hesten..... hvor meget lyder det på??
går faderens børnepenge til hesten?? betaler faderen noget til hesten??

normalt vil jeg mene at opstaldning mm vil koste omkring 2000 kr afhængig af
område og lignende....... hvis faderens børnepenge til den store pige gik
konsekvent til hesten, så er der halvdelen tilbage.... derudover kunne
datteren få et fritidsjob på rideskolen.... som hestetrækker til
handikapridning, staldpige eller lignende........

> hvæd skal jeg gøre jeg kan snart ikke klare det mere hjælp mig ??

hvis din kone ikke er samarbejdsvillig, så må i til samtaleterapi...... det
KAN ikke fungere som det gør nu..... træk dine penge ud af økonomien, og
betal kun din halvdel af det (dvs de udgifter der er ved dig og dine børn,
incl husleje, mad mm) og se om din kone kan få styr på det uden dine
penge......

derudover synes jeg din fortælling er ret tynd.... der mangler mange
informationer for at få hele historien med..... især når man kun hører din
side af sagen.....
uddyb gerne lidt mere.... feks hvad den yngste mener du lyver om, hvorfor
hun ikke kan lide dine børn ( der må være en dybere årsag) hvorfor din kone
ikke hjælper til, og ikke mener børnene skal hjælpe.......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Henrik Andersen

Dato : 18-08-03 10:53

LØB, FLYT eller noget der ligner....
Der er vist ikke noget der hjælper der,
har været i en lignende situation, man bliver udnyttet!!!

Prøver man at snakke med modparten bliver man fyldt med undskyldninger
og flotte, MEN det ER ÆVL.....

Flyt, løb eller gør noget lignende HURTIGT!!!

Mvh Henrik

Fra : Bente Clairrissa

Dato : 21-08-03 13:49

> [...]
> og penge er det ikke noget få for det hele går til den dumme hest
>
> hvæd skal jeg gøre jeg kan snart ikke klare det mere hjælp mig ??

Kære Jens.

Flyt omgående!!! At være skaffedyr samt tjende ånd for hustyraner er der
ingen pointe i og slet ikke det der er KÆRLIGHED som burde være selve
formålet med at bo sammen i det hele taget.

Kh.

Bente