Redhat og Prism2 wlan... hjælp!!
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 16-08-03 17:24

Nu gi'r jeg op. Jeg kan bare ikke få mit wireless lan til at virke med
RedHat 9. Det drejer sig om en ældre PC med et PCI kort hvori der sidder
en pcmcia kort fra Edimax. Efter hvad jeg har læst på nettet indholder
dette kort en Prism2 chip, men jeg kan ikke få det til at virke.

Jeg har forsøgt at installere rpm's som beskrevet på
http://prism2.unixguru.raleigh.nc.us/ men når jeg booter kan jeg se at
der ikke findes den hardware som driveren forventer.

Jeg har også kikket lidt på www.linux-wlan.com, men jeg kan ikke rigtigt
finde hoved eller hale i det. (Jeg er ret ny i Linux verdenen.)

Er der nogen der har "opskriften"?

(Jeg ved at det kan virke idet jeg har haft kortet til at fungere under
Debian - som endda havde en ældre kerne end RH 9. Det var noget med at
man under Debians installation kunne vælge at nogle tillæg til kernen i
forbindelse med installtionen/opsætningen af XFree.)

Jeg håber at der er nogen der kan lede mig på vej, for jeg er sgu' kørt
lidt surt i det

På forhånd tak!

--
Mvh Martin