Detaljeret information om byggeri af garag~
Fra : Peter Holmberg Olsen

Dato : 15-08-03 22:18

Jeg har forsøgt at finde noget detaljeret information om hvorledes man
griber byggeri af garage/skur an.

Især er jeg interesseret i hvorledes man starter. For eksempel hvornår
er det nødvendigt at støbe fundament. Kan man nøjes med at sætte
stolper i jorden og støbe dem fast. Hvad er kravene til stolper der
sættes direkte i jorden mm.

Håber der er nogen der ligger inde med lidt guldklumper.

Cheers, Peter

Fra : zigge

Dato : 15-08-03 22:47

"Peter Holmberg Olsen" <pholsen@mail.dk> wrote in message

> Håber der er nogen der ligger inde med lidt guldklumper.

Nu er det jo ikke den store videnskab at mokke en carport sammen, så du
skulle jo nok være i stand til at tegne en selv med mindre vi snakker om en
stor dobbelt garage med værksted i den ene ende og kobberspir på taget

Prøv at beskrive i lidt flere detaljer hvad det er du vil lave - størrelse,
materialer, tagkonstruktion, dit faglige niveau o.s.v.

Ang. fundament og stolper; så er det en meget dårlig ide at støbe træstolper
fast i en klump beton i jorden, da de rådner efter få år. Istedet bruger man
normalt at sætte et såkaldt stolpejern fast i en betonklump, det er sådan en
jernstang med et U foroven, som stolpen hviler på. På den måde kan man hæve
stolpen 15-20 cm over jorden så den ikke rådner af fugt.

Mvh
//zigge