Import
Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 15-08-03 20:12

Ved import af varer til videresalg fra fjernøsten kan man bl.a. få sendt
door-to-door. Dvs. at et shippingfirma tager sig af fortoldningen af
varerne.

Er der andre ting man skal tage hensyn til i forhold til det offentlige -
når man lige gå ud fra at fortoldningen foretages i overensstemmelse med
reglerne ?

--
Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-03 11:33

"Kaare Rasmussen" <kar@kakidata.dk> skrev i en meddelelse
> Ved import af varer til videresalg fra fjernøsten kan man bl.a. få sendt
> door-to-door. Dvs. at et shippingfirma tager sig af fortoldningen af
> varerne.

Ja, men det kan være, at der lige er et lille økonomisk mellemværende, der
skal klares først, så som evt. forudbetaling af varerne og
shipping-betingelser.

> Er der andre ting man skal tage hensyn til i forhold til det offentlige -
> når man lige gå ud fra at fortoldningen foretages i overensstemmelse med
> reglerne ?

Det ordner det speditionsselab, du henvender dig til. De kan rådgive dig
yderligere, end det er muligt her med de få oplysninger, du giver.
Det vil vel også blive for kompliceret at råde dig specifikt.

> --
> Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
> Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501
> [...]

Med venlig hilsen

Karsten Jensen

Fra : Kaare Rasmussen

Dato : 18-08-03 11:39

Hej

> Det ordner det speditionsselab, du henvender dig til. De kan rådgive dig
> yderligere, end det er muligt her med de få oplysninger, du giver.
> Det vil vel også blive for kompliceret at råde dig specifikt.

Det jeg egentlig prøvede at spørge om var, om man det er nok at betjene sig
af et shippingfirma - hvis ellers dette firma kan sin metier. Et godt
shippingfirma vil - hvis jeg forstår dig korrekt - håndtere det der skal
til overfor myndighederne mht. importafgifter osv osv.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 14:35

> [...]
>
> --
> Kaare Rasmussen --Linux, spil,-- Tlf: 3816 2582
> Kaki Data tshirts, merchandize Fax: 3816 2501

Der er 2 sider i dette her. Du skal i nogle tilfælde alt afhængig af
afsendelsesland og varegruppe registreres hos T&S - også ud over dir CVE-nr.
etc. Der bør du, hvis du ikke kan finde noget om det på T&S' hjemmeside,
ringe til dit lokale toldkammer og bede om oplysninger der.

Når så (alle) de ting er på plads, skal et shippingfirma nok sørge for
angivelserne til T&S.

Det kunne også være en god idé at tale med din revisor, hvis du står helt
famlende med det, idet der jo også noget, der regnsksb og økonomi etc.

Mvh
Karsten Jensen