Hængeplanter
Fra : Archon

Dato : 15-08-03 15:50

Jeg har et "repos" - indendørs altan, hvor man kan kigge ned over stuen.
Jeg vil gerne sætte planter på gulvet ved kanten, så de vokser ned over
stuen. Bladene skal således hænge lidt ned over kanten til loftet under
repos'et. (fra gulv til loft er ca. 50 cm).

Jeg har set at Senecio Macroglossus kan fint bruges til hængeplanter og
disse fåes sat op i ramme til en halvtredser. Kan jeg bare købe 3-4 af
dem og fjerne rammen og lade dem falde ud over repos'et, eller skal det
være en speciel type af den familie?

Michael Nielsen
M.Sc.EE

Music: http://mp3.com/archon2
Website: http://www.archonia.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-08-03 16:05

Archon <sequoia@NO_SPAM.tiscali.dk> writes:

> [...]
> ned over stuen. Bladene skal således hænge lidt ned over kanten til
> loftet under repos'et. (fra gulv til loft er ca. 50 cm).

Hjerteranker. Men de bliver nok alligevel for lange. Mine vokser 50 cm
på en måned. Ellers er de gode til den slags ting. De er nemme at
formere, svære at slå ihjel, det er endnu ikke lykkedes mig, og jeg er
ellers en klovn til planter. I foråret tog jeg nogle stængler fra de
gamle, stak i noget jord og nu er de en meter lange og alle stænglerne
overlevede.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Archon

Dato : 15-08-03 16:15

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> ellers en klovn til planter. I foråret tog jeg nogle stængler fra de
> gamle, stak i noget jord og nu er de en meter lange og alle stænglerne

De er ikke så flotte som Macroglossus planterne, synes jeg. Men ellers
et godt bud.

Fra : Archon

Dato : 16-08-03 04:17

> [...]
> ellers en klovn til planter. I foråret tog jeg nogle stængler fra de
> gamle, stak i noget jord og nu er de en meter lange og alle stænglerne

Faktisk ville det være flot med både Macroglossus og hjerteranker.