Hvad hedder min store stueplante?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-08-03 13:10

Hej

Engang for en 3-4 år siden købte jeg et par små planter og havde med
hjem i en pose. Den ene, en gummipalme, er nu en del højere end mig og
har nogle brogede blade og nogle helt grønne. Andre er halvt af hver.
Den er jeg ret glad for.

Men den anden aner jeg ikke hvad er for en. Den er nu ca. 130 cm høj
og har mange grene, som skyder ud fra bunden, ligesom de gør på
troldebøgene i Rold Skov. Bladene er ca. 20 cm lange og 8 cm brede.
Den skyder bladene ligesom gummipalmen. Bladene er brogede lysegrønne
og hvide, stænglen i bladene er hvid og der er lidt hvidt ind mod
midten af de grønne blade.

De blomstrer en gang imellem. Der kommer noget der ligener et blad,
men som er meget fast. Den åbner sig ganske lidt og afslører en "pind"
der er flot overbroderet af små knopper, som skifter farve inden den
igen lukker sig og tørrer ind. Planten skyder så bare videre over den.

Når den tørrer ud lægger den sig ned, men når den så bliver vandet
igen rejser den sig pænt op igen.

De nederste blade falder af, så det nederste af grenene er bare.

Er der nogen der har en ide om hvad det er for en plante jeg har i min
stue? Specielt vil jeg gerne vide hvordan jeg kan dele eller beskære
den.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 16-08-03 04:31

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> havde følgende spørgsmål i
meddelelse news:uk79fazqb.fsf@trinekc.dk...
> Hej
-sakse en masse om en mystisk plante-
> Mvh Trine

Hej Trine.

Har du mulighed for at lægge et billede af din mystiske plante på nettet?
Det vil gøre bestemmelsen en hel del nemmere.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk