Opkast om natten?
Fra : Nielsen

Dato : 15-08-03 10:26

Hej gruppe,

Jeg har et spørgsmål vedr. min 2-årige søn. Engang imellem - mest i
perioder - kaster han op en gang om natten. Det er kun ganske små mængder,
og tit tror jeg det sker næsten i søvne, for nogle gange hører vi ham slet
ikke. Andre gange opdager vi det dog når han kalder eller piver.

Er der nogen der har oplevet sådan noget?

Jeg har tænkt på, om det måske er fordi han ikke har nået at fordøje
aftensmaden inden han kommer i seng. F.eks. igår fik vi først aftensmad kl.
19 og han kom i seng kl. 21.

Jeg tænkte også på om det kunne være væske på ørerne. Da han engang havde
mellemørebetændelse kastede han også op om natten, og lægen sagde at trykket
i ørerne kunne påvirke balancen og give kvalme når han lå ned .....

Sidste mulighed - og den håber jeg ikke er aktuel - er at det kan have noget
at gøre med at han har nedsat nyrefunktion.

Jeg har ingen idé om hvorvidt det kan have noget med hinanden at gøre - men
hvis jeg ikke får nogen anden forklaring fra jer, så er det nok klogest at
kontakte lægen..... På forhånd tak for hjælpen

mvh
Marianne Nielsen

Fra : nicolehh

Dato : 15-08-03 10:44

"Nielsen" skrev d. 15-08-03 10:26 dette indlæg :
> [...]
klogest at
> kontakte lægen..... På forhånd tak for hjælpen

Når du har SÅ mange spørgsmål ville jeg nok, hvis det var mig, starte
med at kontakte lægen, men det er jo op til dig om du føler det er det
der skal til...
Jeg ville gøre det...

http://www.kandu.dk/

Fra : dkwM327

Dato : 15-08-03 11:09

> [...]
slet
> ikke. Andre gange opdager vi det dog når han kalder eller piver.
>
> Er der nogen der har oplevet sådan noget?

Hej Marianne Nielsen.

Du er højest sandsynlig inde på noget af det rigtige med at trykket
i ørerne påvirker balancen og kan give kvalme!

Det er en helt naturlig ting der foregår med ham, hvis balancen
påvirkes, uanset om han sover,
er vågen, står op eller ligger ned.

Prøv f. eks. selv at snurre rundt så du bliver svimmel, så skal du bare
se hvad der sker !
– Især hvis du lige har spist.

Du kan også prøve at drikke dig plakat fuld, så du mister balancen, så
er tendensen til opkast der også!

Det med nedsat nyrefunktion. – Hvad er årsagen til at du har den tanke ?

Om det er klogest at kontakte lægen ?

Ja, hvis du har en rigtig god læge, som sender dig videre til en der
virkelig har forstand på behandling eller rettere sagt bearbejdning af
sygdomsårsager. – Denne kommentar er fordi de fleste læger benytter sig
af det jeg ”Lappeløsninger”, når der er noget de ved for lidt om.

Er du interesseret i at høre mere om mine holdninger, er du meget
velkommen til
at kontakt mig direkte på: steen.hansen@dk2net.

Med venlig hilsen

Steen Hansen

http://www.kandu.dk/

Fra : Nielsen

Dato : 15-08-03 11:24

"dkwM327" <dkwM327.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse................

> [...]
> i ørerne påvirker balancen og kan give kvalme!
>Det er en helt naturlig ting der foregår med ham, hvis balancen

Jeg ved godt hvordan balancen kan påvirkes, men det er meget længe siden han
havde mellemørebetændelse og han har overhovedet ikke været forkølet i meget
lang tid, så at han skulle have væske i øret nu, lyder ret usandsynligt
synes jeg....

> Det med nedsat nyrefunktion. - Hvad er årsagen til at du har den tanke ?

Han har haft nedsat nyrefunktion siden han blev født - pga. en medfødt fejl.
Om det kan påvirke på den måde at han får kvalme ved jeg netop ikke..... Jeg
ved at det kan følge med hvis han har urinvejsinfektion - hvilket han har
haft mange gange - men det virker ikke som om at det er det der er galt....

> Om det er klogest at kontakte lægen ?

Han har både en alm. læge - og så går han også til kontrol på
Rigshospitalets børnekirurgiske afdeling, så han har allerede en læge der
"virkelig har forstand på det"

Fra : Anja Rosgaard Lyngga~

Dato : 15-08-03 12:25

--
"Nielsen" <marianne577@outsearch.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Han har både en alm. læge - og så går han også til kontrol på
> Rigshospitalets børnekirurgiske afdeling, så han har allerede en læge der

Jeg ville nu til hver en tid kontakte lægen, hvis jeg bekymrede mig så meget
som du giver udtryk for at du gør. Det er jo det læger er til for, så en
telefonopringning kan vel ikke skade?

Anja

www.anjarosgaard.dk

Fra : dkwM327

Dato : 15-08-03 13:20

"Nielsen" skrev d. 15-08-03 11:24 dette indlæg :

> [...]
Han har både en alm. læge - og så går han også til kontrol på
Rigshospitalets børnekirurgiske afdeling, så han har allerede en læge

Min kommentar er:
Når din søn er ”i så gode hænder”, må det da være unødvendigt at spørge
os andre her på Kandu ! – For de læger du nævner er jo eksperter og ved
alt
hvad der er nødvendigt at vide for at gøre folk raske. . ha. ha. !

Mine mange og dårlige erfaringer med læger, siger mig godt nok noget
andet, men jeg er også en gammel og meget aktiv folkepensionist, som har
fundet ud af at også læger er bange på grund af deres uvidenhed, som de
meget nødig ”lufter” overfor andre mennesker !

Med venlig hilsen
Steen

http://www.kandu.dk/