Rotter ?
Fra : Torben

Dato : 15-08-03 10:13

Hej Gruppe,

jeg er netop ved at grave ud til fliser foran mit hus. Rundt om
kloak-dækslet så jeg en 3 - 4 huller i jorden. Hullerne kom først til syne
efter at jeg havde stukket græsset af samt gravet lidt af jorden.

Jeg går ud fra at det er rottehuller !?! - jeg bør vel kontakte kommunen,
men er det noget jeg bør være nervøs over ?

mvh & på forhånd tak !
Torben

Fra : Henrik Schytte

Dato : 15-08-03 10:20

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg går ud fra at det er rottehuller !?! - jeg bør vel kontakte kommunen,
> men er det noget jeg bør være nervøs over ?

Umiddelbart er det ikke en god ting at have rotter, så jo hurtigere du får
kontakte kommunen, jo mindre behøver du konsentrere dig om rotterne.

Fra : Wennerholm

Dato : 15-08-03 10:57

"Torben" skrev d. 15-08-03 10:13 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg går ud fra at det er rottehuller !?! - jeg bør vel kontakte
kommunen,
> men er det noget jeg bør være nervøs over ?

Jeg syntes også at du skal kontakte din kommunes tekniske forvaltning
meget hurtigt for at få konstateret, om det nu også er rotter! Rotter er
bærere af adskillige former for alvorlig smitte, de en forbistret evne
til at gnave i alt muligt, og så lugter de ikke videre behageligt. De er
i stand til at formere sig hurtigt hvis de har de rette betingelser, så
2 rotter kan hurtigt blive til mange!
Mvh

Jørgen

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 15-08-03 11:10

Torben> Hej Gruppe,
Torben> jeg er netop ved at grave ud til fliser foran mit hus. Rundt om
Torben> kloak-dækslet så jeg en 3 - 4 huller i jorden. Hullerne kom først til syne
Torben> efter at jeg havde stukket græsset af samt gravet lidt af jorden.

Torben> Jeg går ud fra at det er rottehuller !?! - jeg bør vel kontakte kommunen,

Det vist ikke noget du bør.
Det er noget, du skal.

Torben> men er det noget jeg bør være nervøs over ?

Der er jo nok et hul i din kloakering, som du skal have lukket.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Torben

Dato : 15-08-03 11:15

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@diku.dk> wrote in message

> Det vist ikke noget du bør.
> Det er noget, du skal.

Kommunen er nu kontaktet - kommer desværre først onsdag.

> Der er jo nok et hul i din kloakering, som du skal have lukket.

Ja - er noget sådan dækket af skjult rørforsikring ?
Og et, forhåbentlig, hypotetisk spørgsmål: Hvad hvis der er huller i
kloakken UNDER huset ?

mvh
Torben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-08-03 20:50

> [...]
>
> Ja - er noget sådan dækket af skjult rørforsikring ?
> Og et, forhåbentlig, hypotetisk spørgsmål: Hvad hvis der er huller i

Så kan det repareres med noget der kaldes en strømpe-foring.
Det smarte er jo at du slipper for en opgravning.

mvh Uffe Bærentsen

Fra : HHIST

Dato : 17-08-03 10:06

"Uffe Bærentsen" <leiti@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> mvh Uffe Bærentsen
>
> Det vil blive uoverskuligt dyrt at reparere det med strømpeforinger. Fordi
det er meget svært at gøre på så lille ledning med så mange sideindløb. Jeg
tvivler på der er nogen som vil tage udfordringen op.
Der er kun den gode gamle med opgravning og udskiftning af alle rør. Men så
virker det til gengæld, og du slipper for rotterne. En normal forsikring
skjult rørskade dækker ikke kloak der skal værre en tillægsforsikring.

Med kloakmester hilsen
FC

Fra : Torben

Dato : 19-08-03 20:08

"HHIST" <husoghave@mail.men-ingen-spam.dk> skrev i en meddelelse

>En normal forsikring
> skjult rørskade dækker ikke kloak der skal værre en tillægsforsikring.

I mine forsikringspapirer står der at de dækker:

"Skjult rørskadeforsikring incl. stikledning"

Det lyder i mine ører til at være kloak ?

mvh
Torben

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-08-03 21:11

On Tue, 19 Aug 2003 21:08:24 +0200, "Torben" <usenet_mail@yahoo.dk>
wrote:

>I mine forsikringspapirer står der at de dækker:
>
>"Skjult rørskadeforsikring incl. stikledning"
>
>Det lyder i mine ører til at være kloak ?

Det kan også være elkablet fra masten/gravstenen til måleren, det
dækker min skjulte rørskadeforsikning nemlig.

--
Jens

The hidden flaw never remains hidden.

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-08-03 07:49

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> wrote in message

> I mine forsikringspapirer står der at de dækker:
>
> "Skjult rørskadeforsikring incl. stikledning"
>
> Det lyder i mine ører til at være kloak ?

Det er vand. Stikledning er røret fra stophanen til dit hus.

mvh
Preben