At redde en efeu
Fra : Jonas Voss

Dato : 15-08-03 09:38

Jeg har en efeu i min lejlighed som jeg er meget glad for, da jeg har
fået den af en person som betyder meget for mig.

Jeg har netop været 14 dage på ferie, hvor den blev passet af nogle
venner. Jeg var så hjemme i et par dage, hvor den havde det fint, og
så tog jeg væk i en lille uges tid, hvor jeg tænkte den nok kunne
klare sig hvis jeg vandede den lige inden jeg tog afsted.

Det var så i den uge Danmark valgte at koge over, og planten står nu i
min vindueskarm, og ser lidt trist ud. Bladende er stadig grønne, men
de er helt tynde, og nogle er begyndt at krylle i kanterne.

Jeg har vandet den almindeligt siden jeg kom hjem (4 dage), jorden den
står i er lidt fugtigt, som jeg troede efeu godt kunne lide det, men
der ser ud til have det lidt skidt.

Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve for at redde denne,
for mig, meget værdsatte efeu?

If you're not part of the solution,
you're part of the precipitate. - Steven Wright

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 16-08-03 10:18

Jonas Voss wrote:
> Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve for at redde denne,
> for mig, meget værdsatte efeu?

Er bladene helt visne?
Vand så lidt som muligt. Lad den stå lyst, men ikke i sol. Vent og se om der
kommer nye skud. Gør der ikke det, så ...

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Jonas Voss

Dato : 16-08-03 13:20

In dk.fritid.hus-og-have, Poul Erik Jørgensen wrote:

> Er bladene helt visne?

Ja, men kun nogle af dem, der er billeder her:

<http://verture.net/img/ivy/>

> Vand så lidt som muligt. Lad den stå lyst, men ikke i sol. Vent og se om der
> kommer nye skud. Gør der ikke det, så ...

Ok, det har jeg nu gjort. Jeg har også taget den ud af potte med
videre, og lader den stå i lyst, men ej sol. Jeg håber det hjælper.

Tak for dit svar.

                IP: We all do.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 16-08-03 20:58

Jonas Voss wrote:

> [...]
> der ser ud til have det lidt skidt.
>
> Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan prøve for at redde denne,

Der må ikke så vand i underskålen.

Måske skulle du plante den om i noget almindelig muldjord.