Dyse efter montering af nye cylle
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 14-08-03 21:14

Hej i hytten

Jeg har som før nævnt fået smidt et Athena 47.6 Racing Kit på min CPI
Popcorn. Det var en succesoplevelse, for bæstet startede efter et par spark
på kickstarteren. Jeg ville skifte dysen til en større, da det jo nu engang
er nødvendigt efter sådan en omgang.

Før skiftet kørte jeg med en str. 64, så jeg satsede lidt og nøjedes med en
str. 72 da det var det største jeg havde på lager. Jeg starter kværnen igen
og prøver en tur. Den 4-takter for vildt og kører ikke mere end 25-30
stykker. Nå... så en 70'er. Det samme igen, den 4-takter så meget at den
ikke gider bevæge sig! En 68'er, det begynder at ligne noget, for der kommer
lidt mere fart på og 4-takteriet er ikke så galt.

Der begynder jeg så at komme lidt i tvivl. For det kan da ikke passe at jeg
skal så langt ned? Jeg forsøger med en 66'er og det bliver bedre. Det sidste
jeg har forsøgt med er en den gamle 64'er og der kører den squ faktisk
fint...

Kan dette passe? Er det fordi at jeg er kommet ned i aaaalt for lille str.
at den opfører sig sådan?
Umiddelbart siger min lærdom mig at den opfører sig som den skal, men min
sunde fornuft afholder mig fra at køre mere førend jeg har konsulteret
eksperterne

Det skal siges, at før cylinder skift fik den nok lidt for meget (den
'huggede' når man kørte konstant 2/3 gas over længere tid og så gav fuld
gas). Derudover skal det vel også nævnes at den kører med en str. 50 som
standard

Det var en længere smøre, men jeg takker på forhånd for hjælpen.

MVH

Thomas W. Madsen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-08-03 22:59

> Det var en længere smøre, men jeg takker på forhånd for hjælpen.
---------------------------------
Jeb... -Tillod mig at klippe en "lille" smule i det..

Prøv at købe en dyse oppe i 90'erne. Hvis det også bare er noget 4 takteri,
så ville jeg mene at det er den lille dyse der er den der passer bedst!

Nu må vi se om der er nogen der har en bedere ide. Men det var ihvertfald
mit bud...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 15-08-03 06:45

du kunne evt pille et element ud af dit filter..
eller købe powerluftfilter..
husk skumfilter er bedst!
Axwin Helix f. eks

så kunne du smide en #80-85 i..

når den får mere benzin ska den jo oxo ha mere luft, right?

Hilsen Casper

Fra : Thomas W. Madsen

Dato : 15-08-03 07:29

> når den får mere benzin ska den jo oxo ha mere luft, right?

Jeg prøvede at pille tyllen ud af filteret, så der kom mere luft ind. Dette
hjalp heller ikke synderligt...

Men jeg vil prøve igen.. =)

/Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 08:58

Hej Thomas,

Prøv at drej luftskruen lidt udaf... lyder meget som hvordan min opførte sig
og der hjalp det at skrue luftskruen lidt ud.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 16-08-03 12:58

<SNIP>

Hejsa

Har været inde ved scooter pusheren for at rådføre mig lidt idag. Vi pillede
lidt frem og tilbage og nu er der sku kommet krudt i den... rigtigt meget
endda. Han pillede 'tyllen' ud af luftfilteret, så indtagshullet blev
større. Og så smed vi en str. 72 dyse i igen, og vupti, raketten flyver =).
Der er dog stadig 275 km til at den bliver testet fuldt ud.
Umiddelbart kan jeg mærke at en str. 72 er for lidt, så der kommer en større
i her på onsdag, når jeg skal ind og ha' ny fjeder i koblingen. Der er den
så også blevet kørt til.

/Thomas