ServerVariables("AUTH_USER") virker ikke
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 14-08-03 12:22

Når jeg forsøger at hente brugernavnet frem fra en asp-side er
ServerVariables("AUTH_USER") tom... helt tom.

Normalen ville være at den gav noget i stil med dette: MinServer\kk

IIS'en er sat til anonymous. Fjerner jeg hakket i Anonymous virker det fint,
men så skal brugerne taste brugernavn og adgangskode for at komme til.

Er der en måde hvorpå jeg kan få ServerVariables("AUTH_USER") til at virke
uden at brugeren så skal logge på sitet for at se sitet?

BTW... IIS'en ligger i DMZ

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-08-03 17:27

Kasper Katzmann wrote :

> Når jeg forsøger at hente brugernavnet frem fra en asp-side er
> ServerVariables("AUTH_USER") tom... helt tom.
>
> Normalen ville være at den gav noget i stil med dette: MinServer\kk

Det er sådan set ganske enkelt. Du kan _kun_ hente AUTH_USER og
LOGON_USER fra dine browsere, hvis anonym adgang er slået _fra_. Hvis der
laves "triviel" login via data i fx en db, så har det ingen indflydelse
på AUTH_USER.

> IIS'en er sat til anonymous. Fjerner jeg hakket i Anonymous virker det
> fint, men så skal brugerne taste brugernavn og adgangskode for at
> komme til.

Jeps - det er behaviour by design.

> Er der en måde hvorpå jeg kan få ServerVariables("AUTH_USER") til at
> virke uden at brugeren så skal logge på sitet for at se sitet?

Øeh - hvad vil du bruge AUTH_USER til hvis brugeren ikke er logget på
sitet?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk : FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp