Fjernelse af tagpap
Fra : Henrik Jensan

Dato : 14-08-03 10:00

Hejsa
Det gamle kolonihavehus skal have nyt tagpap på. Det gamle buler og bobler
og skal af! Det er ikke muligt at brænde nyt ovenpå det gamle. Er det muligt
at få det gamle af ? eller siider det simpelthen så fast at der skal et nyt
tag på? Det eksisterende er brændt på et bræddeunderlag, og enkelte af disse
skal skiftes pga af råd.
Så er der nogen der har erfaring med fjernelse af gammel tagpap?

Hilsen
Henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-08-03 12:32

"Henrik Jensan" skrev
> [...]
disse
> skal skiftes pga af råd.
> Så er der nogen der har erfaring med fjernelse af gammel tagpap?

Man kan varme det af, på samme måde som når man lægger nyt.
De tagdækkere, jeg har set, bruger dog som regel en skovl
eller spade, som de hakker ind under den gamle pap.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Tømreren

Dato : 14-08-03 13:50

"Henrik Jensan" <jensan@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
disse
> skal skiftes pga af råd.
> Så er der nogen der har erfaring med fjernelse af gammel tagpap?

Hvis du vil lade det gamle tagpap ligge,skal du i alle bulerne skære et
kryds,åbne bulen,smørre tagpap-klæb på underlaget og så sømme tagpappet ned
igen med papsøm,ca. pr. 5 cm hele vejen langs dit snit.. det er sikkert
beskrevet på www.icopal.dk

Hvis du bruger denne metode slipper du for at bruge underpap.

Mvh
Tømreren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 14-08-03 20:26

"Tømreren" skrev
> Hvis du bruger denne metode slipper du for at bruge underpap.

Men det gør det anelse sværere at skifte brædder ud...

Fra : Tømreren

Dato : 14-08-03 22:10

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> "Tømreren" skrev
>
> Men det gør det anelse sværere at skifte brædder ud...

Ups.. den havde jeg lige misset....