Alm. halogenspots til akvarier
Fra : Mogens Andersen

Dato : 14-08-03 10:05

Hej NG

Jeg går og pønser på at bygge en akvarie reol, og der skal selv
følgelig også lys til ,så var det at jeg kom i tanke om at jeg har en
del halogen spots liggende, den type der skrues op under skabe.
kan disse bruges, eller skal jeg have gang i armature til hele
skidtet.

mvh

MA

Fra : Spiff

Dato : 14-08-03 10:24

> [...]
> del halogen spots liggende, den type der skrues op under skabe.
> kan disse bruges, eller skal jeg have gang i armature til hele

Jeg har forsøgt mig med ekstra lys i form af 3x20W halogen spots i mit
amatur. Det var en skuffelse da man næsten ikke kunne se at det gav ekstra
lys i akvariet. Lystrofrør er en lagt kraftigere lyskilde, som alternativ
kan du bruge kvikslølvs lamper, men de fylder jo en del.

MVH
Jesper

Fra : Mogens Andersen

Dato : 14-08-03 10:31

tænkte det nok, jeg roder mig frem til armaturene..

MVH

MA

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-08-03 12:46

Spiff <xx@xxx.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f3b54c0$0$13258$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
alternativ
> kan du bruge kvikslølvs lamper, men de fylder jo en del.

Plus at kviksølv lamper varmer som bare pokker!

Carsten