Kabelmodem, auto logon-logoff, CableSaver
Fra : Frandsen

Dato : 13-08-03 18:14

Hej !

Håber spørgsmålet hører til her, og at gruppen kan hjælpe.....

For en del år siden købte jeg et lille program ved navn CableSaver, som
automatisk loggede på (og af) internettet, uden så mange dikkedarer.
Programmet er strikket sammen til Win95/98.

Nu skal jeg i gang med Win XP, og det firma som udviklede CableSaver findes
tilsyneladende ikke mere.

Er der nogen i gruppen som har kendskab til andre auto logon-logoff
programmer, til brug sammen med kabelmodem (Stofanet).

På forhånd tak !

Hilsen
Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-03 19:15

Frandsen skrev:

>Er der nogen i gruppen som har kendskab til andre auto logon-logoff
>programmer, til brug sammen med kabelmodem (Stofanet).

På denne her side kan du sætte din idletid til 0. Så bliver du
aldrig logget af.

   http://www.stofanet.dk/bruger/login.html

CableConnect er et lille, praktisk program der kan logge af og på
Stofanet. Hvis du ikke kan finde det på nettet, så send mig en
mail.

Dit spørgsmål har ikke et muk med sikkerhed at gøre.

--
Bertel

Fra : Alex Holst

Dato : 13-08-03 19:19

Frandsen <frandsen@mail1.stofanet.dk> wrote:
> Er der nogen i gruppen som har kendskab til andre auto logon-logoff
> programmer, til brug sammen med kabelmodem (Stofanet).

Hvorfor spoerger du i en sikkerhedsgruppe? Spoerg f.eks. i en gruppe der
handler om internet udbydere eller internet software.

Fra : DonE

Dato : 14-08-03 15:55

Frandsen skrev noget i stil med det her:
> [...]
> Er der nogen i gruppen som har kendskab til andre auto logon-logoff
> programmer, til brug sammen med kabelmodem (Stofanet).

Se News:dk.binaer under StofaLogon

--

Venligst DonE

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-08-03 18:35

DonE skrev:

> Se News:dk.binaer under StofaLogon

Nu hvor du har sendt dit indlæg til denne gruppe, synes jeg det er pas-
sende at spørge om:

Finder du det klogt at opfordre til at afvikle programmer sendt af til-
fældige mennesker til en tilfældig nyhedsgruppe?

Førend du svarer, vil jeg gerne hvis du læser og bruger lidt tid til at
tænke over:

"Sikkerhed gennem brugeropførsel"

Fra : DonE

Dato : 17-08-03 21:21

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev noget i stil med det her:

> [...]
> til- fældige mennesker til en tilfældig nyhedsgruppe?
>
> Førend du svarer, vil jeg gerne hvis du læser og bruger lidt tid til

Kan kun 'sige' at der er en txt fil med programmet, som Frandsen *spurgte*
om.
copy/Past fra txt filen :

Dette program er Freeware og må kopieres og redistribueres efter behov.
Jeg vil dog gerne have en e-mail tilsendt, hvis du bruger programmet.
Programmet er skrevet til stofa weblogin.
Programmet holder linien åben ved at logge ind hvert 10. minut derved
opdatere det også forbruget.
Håber du får nytte af programmet.
Filer:
stofalogon.exe -> Selvet programmet
stofalogon.cfg -> cfg fil hvor signon ID og password (Encrypteret) ligger
gemt.

--

Venligst DonE

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 18-08-03 06:56

"DonE" <don_e@stofaPOSE.INVALID> writes:

> [...]

<snip>

> [...]
> om.
> copy/Past fra txt filen :
>
> Dette program er Freeware og må kopieres og redistribueres efter behov.

Bare rolig, der er ingen der mistænker dig for at have gjort noget
ulovligt. Pointen er at ingen kan vide hvad du har lagt på
dk.binaer. Måske har du istedet lagt et program der udover at gøre det
ønskede sender brugerens login og password til dig også. Eller åbner
for filsharing til din computer. Eller...

Det kunne også være den oprindelige programmør har gjort noget
lignende, så længe man ikke kan være sikker på ophavet, og have en
rimelig grund til at stole på dem, er det en grundlæggende
sikkerhedrisiko.

Det er ikke fordi vi mistænker dig specielt, men på en gruppe om
sikkerhed bliver man nødt til at gøre opmærksom på at denne slags
udvekslinger af programmer hvor man ikke kan være sikker på hvor de
kommer fra er noget af det farligste man kan gøre på en computer.

Hilsen
Kåre
--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 19-08-03 03:06

Kaare Fiedler Christiansen skrev:

> Bare rolig, der er ingen der mistænker dig for at have gjort noget
> ulovligt.

Det var i alt fald ikke hensigten med mit indlæg.

> Pointen er at ingen kan vide hvad du har lagt på dk.binaer. Måske har
> du

Eller en anden har canclet det oprindelige indlæg og sendt et indlæg
med et program som gør underlige ting ved maskinen og de data den in-
deholder.