Peugeot Speedfight.... forskel på optræk k~
Fra : Frank

Dato : 13-08-03 16:17

Den er meget hurtigere i optræk når den er kold. Hvad kan det skyldes??

cyberlion@mail.tdcadsl.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-08-03 17:43

"Frank" <cyberlion@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Den er meget hurtigere i optræk når den er kold. Hvad kan det skyldes??
>

> cyberlion@mail.tdcadsl.dk

Så er alt mindre, og der med tættere.

Kim Larsen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-08-03 18:59

Frank (cyberlion@mail.tdcadsl.dk) skrev:

> Den er meget hurtigere i optræk når den er kold. Hvad kan det
> skyldes??

Det har jeg nu ikke oplevet.

Tror du ikke det er hjernen der opfatter det som hurtigt når man lige
starter den, fremfor når man har kørt på den i et stykke tid?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-08-03 19:35

> [...]
> http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk
> *Man kan da ikke tage anonyme brugere seriøst*

Det er for så vidt logisk, når noget er koldt, så trækker det sig sammen, og
når det er varmt udvider det sig, og så er det at det går noget bedre med
optrækket når motoren er kold.

Kim Larsen

Fra : H-J M

Dato : 14-08-03 06:24

"Frank" <cyberlion@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Den er meget hurtigere i optræk når den er kold. Hvad kan det skyldes??

Straks tænker jeg på måske en for lille dyse? Når den er kold giver den jo
autochoker = mere benni men den lukker for den når den bliver varm.
Hvad er der på den? Afdroslet? Tunet? Har du leget med luftfilteret? Har du
ever dyset om?
Har det altid været der eller først lige begyndt?
Mere info tak :)

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-08-03 09:44

> Straks tænker jeg på måske en for lille dyse? Når den er kold giver
> den jo autochoker = mere benni men den lukker for den når den bliver
> varm.
------------------
Hmm....
Er du nu sikker på at det ikke er mere luft den får????

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : H-J M

Dato : 14-08-03 14:56

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm....
> Er du nu sikker på at det ikke er mere luft den får????

Ikke nødvendigvis.. Derfor jeg også spørger om han har rodet med
luftfilteret.
Hvis han har kørt afdroslet og smækket en tun cylinder på så er det jo klart
den gør det..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Frank

Dato : 18-08-03 05:44

Fra : H-J M

Dato : 18-08-03 17:33

"Frank" <cyberlion@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Den er afdroslet, men ellers er den original!

Skriv venligst under det du svarer på ligesom andre gør.
Afdroslet.. Er det så ringene og blindrøret eller er det mere? Du bliver nød
til at fortælle os hvad du præcis har gjort.
Hvornår kom det? Efterhånden eller under køretur eller fra dag til dag?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Hekto

Dato : 18-08-03 23:53

In article <3f40fe6a$0$13232$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, H-J M
says...
> [...]
> til at fortælle os hvad du præcis har gjort.
> Hvornår kom det? Efterhånden eller under køretur eller fra dag til dag?

Vario og kobling giver et større tab når de bliver varme. På visse
modeller som 100cc'en er der direkte køling af disse, med et lille
luftfilter sat på sidedækslet.
Andre mærker har tilsvarende køling af varioen.

Tabet er faktisk så stort at det tydeligt mærkes, når det er så varmt
som nu.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E