Ejerskifteforsikring - flere skader
Fra : Jens Juul

Dato : 13-08-03 12:08

Hej

Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum - men jeg prøver.

Vi købte et hus i efteråret 2002 og tegnede en udvidet
ejerskifteforsikring. Nu viser det sig at der er et par skader på huset
jeg vil anmelde. Det drejer sig om råd i en tag rem-ende og om råd i nogle
tagspær.

Spørgsmålet er om dette er een eller 2 skader, hvis de anmeldes på samme
tidspunkt. Skaderne er opstået uafhængigt af hinanden - den ene fordi
taget havde været utæt engang. Den anden en følgeskade af mangelfuld
vedligeholdelse.
Der står intet i policen om spørgsmålet.

Håber nogen kan hjælpe.................. på forhånd tak.

Mvh Jens

Det er interessant for os fordi der er en selvrisiko på 10.000 kr pr.
skade.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 13-08-03 13:45

[snip]
> [...]
> taget havde været utæt engang. Den anden en følgeskade af mangelfuld
> vedligeholdelse.
> Der står intet i policen om spørgsmålet.

Der er tale om to skader, da de er opstået uafhængigt af hinanden. Måske er
rem-enden endda ikke dækket, da der er tale om råd forårsaget af manglende
vedligeholdelse. Betingelserne kan nævne dette som undtagende faktor

Glæd dig over at der er et samlet maksimum på din selvrisiko på
20.000-30.000, så efter næste anmeldelse er skader uden selvrisiko.

Men indstil dig på en lang og sej kamp - de skriver ikke bare en check uden
at forsøge at slippe udenom... Det er i hvert fald vores erfaring.

Mvh
Michael

Fra : Jens Juul

Dato : 13-08-03 15:57

> [...]
>uden
>at forsøge at slippe udenom... Det er i hvert fald vores erfaring.

Ja jeg har ingen illusioner når det kommer til forsikringsselskaber og
kampen der forestår.
Og jeg regnede også med at det var to skader - men ville lige være sikker
da der intet står i policen om den slags.
Mht. den mangelfulde vedligeholdelse er det måske mere et spørgsmål om
mangelfuld udførelse idet det er remender der stikker 15 cm ud over
vindskeden uden at være inddækket. Men ifølge policen skulle det dække
alligevel (?).

Mvh Jens

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 14-08-03 07:25

Det er en skade hvis du anmelder det samtidig, har selv prøvet

/Claus

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 15-08-03 08:56

"Claus & Lene Viborg-Larsen" <ccc.lll@NOSpam.mail.tele.dk> wrote in message
> Det er en skade hvis du anmelder det samtidig, har selv prøvet
>

> /Claus

Du har været heldig med din taksator...

Mvh
Michael.

Fra : Claus & Lene Viborg-~

Dato : 16-08-03 08:29

Sikkert indtil nu har sagen kostet dem 350.000 kr.

/CLaus