Fugle på tagantenne.......
Fra : Henrik

Dato : 12-08-03 07:43

Hej,

Jeg er ret irriteret af fugle (specielt krager og duer) som sidder på min
antenne. Det er egentlig ikke så meget de sidder der, men mere at de hakker
i elementerne som giver en del larm inden i huset.

Det er en tagantenne som er monteret på spærene og det giver en del resonans
inde i huset specielt om morgenen.

Har I nogle gode ideer til at 'løse problemet' ?.

Henrik.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 13-08-03 14:35

Henrik wrote:
> [...]
> min antenne. Det er egentlig ikke så meget de sidder der, men mere at
> de hakker i elementerne som giver en del larm inden i huset.

Ja, det er skide irriterende som den natur larmer og lugter. Det er
næsten ikke til at holde ud.... Hvis du er rigtig uheldig bliver
TV-Avisen sikkert også forstyrret af fuglesang m.v.

> Har I nogle gode ideer til at 'løse problemet' ?.

Ja da...

Du vil formodentlig ikke undvære antennen, så fjerne den er mormodentlig
udelukket.

Hvis muligt så flyt antennen så den er monteret på murværk, gavl eller
skorsten.
Dette fjerner sikkert problemet helt. Min antenne er monteret på gavlen
og larmer lystigt ved bestemte vindretninger. Det gør din formodentlig
også....

'Larmen' kommer fordi vibrationer fra antennen forplanter sig til
tagkonstruktionen, så alt vibrationsdæmpende vil hjælpe.
Gummi omkring røret hvor beslagene er monteret er en mulighed.
Noget resonnansdæmpende på røret er en anden.
Noget tungt, bly/zinkplade, et ekstra stykke rør, monteret med
spændebånd. Hvis du er heldig/dygtig kan du ændre resonnansen i
systemet, så vibrationerne ikke forplanter sig til huset.

Med håb om bedre morgensøvn og at naboen ikke anskaffer en hane

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : KsK

Dato : 25-08-03 23:41

">
> Har I nogle gode ideer til at 'løse problemet' ?.
>

> Henrik.

Plant et træ
KsK