Ændre baggrundsfarve for motifapplikation ~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-03 10:13

Jeg sidder med Eclipse på Solaris (mod X11 paa Mac OS X) som er en
motifapplikation, hvilket er ok bortset fra alting er gråt, og jeg vil
gerne have en hvid baggrundsfarve.

Er der nogen der har Motif erfaring som ved hvilke trylleord der
hjaelper?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-08-03 12:35

On 13 Aug 2003 11:12:55 +0200, Thorbjoern wrote:

> [...]
> vil gerne have en hvid baggrundsfarve.

> Er der nogen der har Motif erfaring som ved hvilke trylleord der

Måske kan man finde nogle XResources at pille ved ved hjælp af
'editres'?

Jeg har med held ændret på XMosaics udseende af den vej:

,----[ ~/.Xresources ]
> [...]
| Mosaic*defaultHeight: 800
| Mosaic*defaultWidth: 760
| Mosaic*Background: lightgrey
| Mosaic*colorsPerInlinedImage: 256
| Mosaic*font: -bitstream-bitstream vera sans-medium-r-*-*-14-*-*-*-*-*-*-*
| Mosaic*httpProxy: http://127.0.0.1:8080/
| Mosaic*newsProxy: news.koldfront.local
| Mosaic*HTML*Background: white
| Mosaic*XmCascadeButtonGadget*fontList: -bitstream-bitstream vera sans-medium-r-*-*-12-*-*-*-*-*-*-*
| Mosaic*fontList: -bitstream-bitstream vera sans-medium-r-*-*-12-*-*-*-*-*-*-*
| .mosaic.shell.form0.view.Vbar.background: lightgrey
`----

Jeg brugte editres til at lure hvad der skulle stå; jeg mener XMosaic
bruger Motif, men hæng mig ikke op på det.

Mvh.

--
"Hackers are lazy, in the same way that mathematicians Adam Sjøgren
and modernist architects are lazy: they hate anything asjo@koldfront.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-08-03 12:57

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> [...]
> gerne have en hvid baggrundsfarve.
>
> Er der nogen der har Motif erfaring som ved hvilke trylleord der

i ~/.Xresources:

Eclipse*XmList.background:    white
Eclipse*XmTextField.background:   white

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-03 13:15

Tonni Aagesen <use.my@signature.please> writes:

> i ~/.Xresources:
>
> Eclipse*XmList.background:    white
> Eclipse*XmTextField.background:   white

Det fjerner ikke alt det graa, men det giver hvid baggrund i de mest
vigtige felter, saa det er helt fint.

Tak for hjaelpen!

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-08-03 13:47

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Det fjerner ikke alt det graa, men det giver hvid baggrund i de mest
> vigtige felter, saa det er helt fint.
>
> Tak for hjaelpen!

NP, jeg fandt engang en side, hvor der var listet en hel masse options
via google, men kan ikke finde den nu - tror faktisk det var en officiel
eclipse side.

Bruger selv gtk-versionen (3.0) nu, og det fungerer glimragende :)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-03 14:45

Tonni Aagesen <use.my@signature.please> writes:

> Bruger selv gtk-versionen (3.0) nu, og det fungerer glimragende :)

OS X er ogsaa acceptabelt, men Sun'en er temmeligt kraftigere end den
lille Mac, saa det er rart at udlicitere arbejdet lidt.

Der er desvaerre kun Motif binaries til Solairs, saa det maa jeg leve
med - det gaar nok :)

Et bud er at Sun'en er 6 gange saa hurtig som Mac'en. Det kan man
godt maerke.