uname -p
Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-08-03 19:18

Jeg har for nyeligt opdaget at man i Debian (unstable) ikke kan bruge -p
(for processor) parameteren. Den eksisterer ganske vist i nyeste source[1]
af GNU coreutils (der er et merge af bl.a. GNU sh-utils) men bliver
tilsyneladende fjernet bevidst af Debian-maintaineren af coreutils-pakken
(se hans Debian diff[2]).

Maintaineren skriver i sin diff "uname -i and -p don't exist anymore, stop
complaining" som begrundelse for at fjerne dem.

Men er det ikke problematisk at fjerne -p når nu den tilsyneladende er
tiltænkt at være der og er ret udbredt andre steder og har været tidligere
i Debian distributionen (shellutils-pakken ver. 2.0-7), eksisterer på
tilsyneladende alle andre Linux distributioner og andre unix'er i øvrigt?

Er der ikke en standard for hvad uname skal indeholder og gøre og hvordan
paramtrerne skal se ud?

[1]:
ftp://ftp.gnu.org/gnu/coreutils/coreutils-5.0.tar.bz2

[2]:
http://ftp.debian.org/debian/pool/main/c/coreutils/coreutils_5.0-5.diff.gz

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://henrik.boegh.net/geek/usenet.html

"det er bare et spørgsmål om vilje og sort snak!"
-- PostmanX på #Skibanden/Undernet

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-08-03 19:44

On Tue, 12 Aug 2003 20:18:07 +0200, Henrik wrote:

> Maintaineren skriver i sin diff "uname -i and -p don't exist
> anymore, stop complaining" som begrundelse for at fjerne dem.

Jeg tror ikke han mente det som begrundelse.

Læs:

<http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=193170>

for en forklaring.

Mvh.

--
"Cookie Monster Karaoke. This is what ``industrial'' Adam Sjøgren
has become." asjo@koldfront.dk

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 12-08-03 21:30

http://www.opengroup.org/onlinepubs/007908799/xcu/uname.html

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-08-03 08:39

Lars Kongshøj <lars_kongshoj@hotmail.com> writes:

> http://www.opengroup.org/onlinepubs/007908799/xcu/uname.html

Og den er heller ikke ei den nyere SUSv3

--
Peter Makholm | Wisdom has two parts:
peter@makholm.net | 1) having a lot to say, and

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 14-08-03 22:09

Henrik Bøgh <henrik@lagengymnastik.dk> wrote:

> Er der ikke en standard for hvad uname skal indeholder og gøre og hvordan
> paramtrerne skal se ud?

HPUX11 har ikke -p parameteren og har følgende conformances:

SVID2, SVID3, XPG2, XPG3, XPG4, POSIX.2

Så du kan ikke benytte den til noget som helst i porterbare programmer
alligevel.

--
Jesper