Code Red
Fra : René Løweneck

Dato : 13-08-03 08:03

Hej !

Er der nogen der ved, om der bliver checket regelmæssigt for virus på TDC's
DHCP servere ?

Jeg har mistanke om, at bla. denne DHCP server er inficeret med Code Red.

IP adresse : 80.62.29.32

Non-authoritative answer:
32.29.62.80.in-addr.arpa name = 0x503e1d20.bynxx8.adsl-dhcp.tele.dk.

Authoritative answers can be found from:
29.62.80.in-addr.arpa nameserver = auth01.ns.tele.dk.
29.62.80.in-addr.arpa nameserver = auth02.ns.tele.dk.
auth01.ns.tele.dk internet address = 62.243.0.166
auth02.ns.tele.dk internet address = 193.162.159.213

Anyone ?

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Styr din hjemmeside og få en spamfri webmail, - tilmed til en
fast fornuftig pris !

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-03 08:18

On Wed, 13 Aug 2003 09:03:20 +0200, "René Løweneck"
<rene@loweneck.dk> wrote:

> Er der nogen der ved, om der bliver checket regelmæssigt for
> virus på TDC's DHCP servere ?

Hvis jeg havde nogen indsigt i TDCs håndtering af deres servere,
så ville jeg i hvert fald ikke udtale mig om det i en offentlig
nyhedsgruppe.

> Jeg har mistanke om, at bla. denne DHCP server er inficeret med Code Red.
> IP adresse : 80.62.29.32

Hvad får dig til at tro, 80.62.29.32 er en DHCP-server?

Så vidt jeg kan se, er det en ganske almindelig kunde, og det er
vel ikke så usandsynligt, at (mindst) en tilfældig kunde er infi-
ceret med Core Red eller lignende.

-A

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-08-03 09:08

Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvis jeg havde nogen indsigt i TDCs håndtering af deres servere,
> så ville jeg i hvert fald ikke udtale mig om det i en offentlig
> nyhedsgruppe.

Hvorfor ikke? Har de noget at skjule?

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-08-03 10:00

On Wed, 13 Aug 2003 10:07:36 +0200, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

> Hvorfor ikke? Har de noget at skjule?

Har du et VISA-kort? Hvad er kortnummeret?

Der er nogle ting, som det er normalt ikke at udtale sig om
offentligt, og hvordan man driver sin serverfarm er en af dem. Og
det behøver i øvrigt ikke have noget med IT-sikkerhed at gøre.

-A

Fra : René Løweneck

Dato : 13-08-03 09:20

Hej Asbjørn !

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> On Wed, 13 Aug 2003 09:03:20 +0200, "René Løweneck"
> <rene@loweneck.dk> wrote:
> Hvad får dig til at tro, 80.62.29.32 er en DHCP-server?

Navnet adsl-dhcp.tele.dk, men der har jeg så nok taget fejl.

> Så vidt jeg kan se, er det en ganske almindelig kunde, og det er
> vel ikke så usandsynligt, at (mindst) en tilfældig kunde er infi-
> ceret med Core Red eller lignende.

Ok. Nej selvfølgelig er det mere sandsynligt at det er en kunde. Også i
betragtning af, at Code Red normalt kun inficerer webservere. Og der lå
såmænd ikke en anklage mod TDC i det. Det var faktisk også baseret på navnet
og at tracing gav det samme resultat hver gang.

Har du så nogen idé til, hvordan man får fat i sådan en bruger (email) ?
Denne bruger da også være glad for at blive gjort opmærksom på, at han har
virus på sin maskine. Så har han jo en ærlig chance for at rense sin
maskine. Det ville jeg da være, hvis jeg ikke var klar over, at min maskine
var virusinficeret.

Fra : Alex Holst

Dato : 13-08-03 08:20

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote:
> Hej !
>
> Er der nogen der ved, om der bliver checket regelmæssigt for virus på TDC's
> DHCP servere ?
[..]
> Non-authoritative answer:
> 32.29.62.80.in-addr.arpa name = 0x503e1d20.bynxx8.adsl-dhcp.tele.dk.

Det er ikke en TDC DHCP server. Det er en TDC kunde. Med dynamisk IP
adresse paa Byen central, har jeg ladet mig fortaelle.

Fra : René Løweneck

Dato : 13-08-03 09:22

Hej Alex !

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message
> Det er ikke en TDC DHCP server. Det er en TDC kunde. Med dynamisk IP
> adresse paa Byen central, har jeg ladet mig fortaelle.

Ok. Tak for dit svar.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-08-03 09:07

"René Løweneck" wrote:

> [...]
> DHCP servere ?
>
> Jeg har mistanke om, at bla. denne DHCP server er inficeret med Code Red.

whois 80.62.29.32
route: 80.62.0.0/15
descr: TDC Tele Danmark
origin: AS3292
remarks: +---------------------------------------+
remarks: | For abuse and security issues contact |
remarks: | csirt@csirt.dk, http://www.csirt.dk |
remarks: +---------------------------------------+

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-08-03 09:10

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

>whois 80.62.29.32
>route: 80.62.0.0/15
>descr: TDC Tele Danmark
>origin: AS3292
>remarks: +---------------------------------------+
>remarks: | For abuse and security issues contact |
>remarks: | csirt@csirt.dk, http://www.csirt.dk |
>remarks: +---------------------------------------+

Nope. Den rigtige er:

remarks: If you have any complaints regarding a user from this
remarks: ip range, please contact abuse@post.tele.dk regarding
remarks: this issue.

(Most specific vinder)

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 13-08-03 09:12

Klaus Ellegaard wrote:

> Nope. Den rigtige er:
>
> remarks: If you have any complaints regarding a user from this
> remarks: ip range, please contact abuse@post.tele.dk regarding
> remarks: this issue.

Du har ret. Hvorfor skal det absolut være den forkerte,
der er nemmest at få øje på?

Their business was zero and it was shrinking.