Lige et CSS ? mere
Fra : Benny Nissen

Dato : 13-08-03 01:15

Prøv at kigge på http://bennynissen.dk/tika/index.php

I venstre side er der en gul baggrund.

I IE når den helt til bunden, selv om jeg skal scrolle, men det gør den ikke
i Netscape og Opera.
Hvorfor ?

Se evt. screenshots her:
http://bennynissen.dk/tika/browser.htm

--
Benny Nissen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-08-03 02:22

Benny Nissen wrote:

> [...]
>
> I venstre side er der en gul baggrund.
>
> I IE når den helt til bunden, selv om jeg skal scrolle, men det

Det er formentlig fordi du gør brug af en del absolut positionering,
bl.a. til din contents-div. Prøv at lade #content være placeret
normalt, altså relativ. Prøv også at fjerne det der overflow-halløj.
Altså, lad #content være som følger:

#content {
   padding: 0;
   margin: 0;
   background-color: #ffffe6;
   background-image: url('graphics/left_menu_background.jpg');
   background-repeat: repeat-y;
}

Ligeledes med din #top (her skal du nok lige sætte margin og padding
til din ene <p> til at være 0):

#top {
   background-image: url('graphics/top_background.jpg');
   height: 175px;
   margin: 0;
   padding: 0;
}

#top p {
   margin: 0;
   padding: 0;
}

Rækkerne med kreditkort og flag skal vist også justeres:

#card {
   position: absolute;
   right: 180px;
   top: 1px;
   z-index: 1;
   text-align: right;
}

#flags {
   position: absolute;
   right: 10px;
   top: 132px;
   text-align: right;
   height: 24px;
   z-index: 1;
}

Din kvikmenu bør positioneres ved hjælp af en div. Prøv da dette:

XHTML:

<select name="select" onchange="location.href=this.options
[this.selectedIndex].value">
<option value="shop.php">Produkter</option>
<option value="sendlink.php">Send side</option>
</select>

CSS:

#kvikmenu {
   position: absolute;
   right: 5px;
   top: 151px;
   z-index: 1;
   text-align: right;
}

#kvikmenu select {
   font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 9px;
   color: #fff;
   background-color: #40599b;
}

Generelt ville jeg nok have forsøgt mig lidt mere med relativ
positionering sammen med z-index. Men prøv ovenstående og se om det
hjælper.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 13-08-03 11:00

Anders Thorsen Holm <zoolook@daimi.au.dkx> wrote in

> Prøv at lade #content være placeret normalt, altså relativ

Bare lige for at fluekneppe en lille smule så hedder den normale
positionering 'static'. 'Relative' bruges til at forskyde elementer fra den
position de ellers ville have haft.

Der er mere på: <http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/visuren.html#choose-position>

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 13-08-03 12:37

Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> Bare lige for at fluekneppe en lille smule så hedder den normale
> positionering 'static'. 'Relative' bruges til at forskyde
> elementer fra den position de ellers ville have haft.

Ah, selvfølgelig. Det var en smutter midt i nattens hede