Skærme
Fijala 3554
Horisontal skæv Sony G400
Fra : Rasmus K. Jensen

Dato : 05-04-01 01:35

Jeg er i besiddelse af en Sony G400, som kører på et Matrox G400.

Jeg har to problemer:

1) Skærmen er horisontal skæv. Hvis jeg liner billedet op forneden er der
ca. 2-3 mm. i højre hjørne.
Er der nogen måder jeg kan rette det på. Det er ved alle opløsninger, og
opdateringeringshastigheder.
Generelt er G400 ikke kendt for at være den mest geometriske korrekte
skærm, eller tager jeg fejl?

2) Nogle gange flimre sort tekst på hvid baggrund, ca midt i billedet. Dette
er særligt de første 15-20 min.

Skyldes problemerne kun skærmen eller skal jeg begynde at fejlsøge mit
skærmkort.
Problemerne var der ikke på en Dell 17". Dette kan skyldes at jeg ikke kørte
med så høj opløsning som jeg gør nu.

Min fortrukne opløsning er 1280 * 1024 / 100 Hz.

Håber i har nogle ideer.

På forhånd tak.
Rasmus

Fra : Karsten Olesen

Dato : 05-04-01 21:49

"Rasmus K. Jensen" <john_doex@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> opdateringeringshastigheder.
> Generelt er G400 ikke kendt for at være den mest geometriske korrekte

Samme problem med visse tidlige VEGA TV..