Værktøj
Fra : Braae

Dato : 12-08-03 20:57

Hej nyhedsgruppe.

Har i gennem mange, mange år været hamrende irriteret over, at man
ikke sådan bare lige kan få fat i værktøj egnet til dykning. Det
ruster jo som bekendt blot det ser noget saltvand og det er jo ofte
svært at undgå at det bliver vådt, når man står ude på dykkerstedet og
skal "skrue" lidt.

Er der nogle af jer, der har fundet procucenter m.v. hvor man kan købe
rust- og syrefrit værktøj i form af ombragonøgler, svensknøgler,
knivtænger osv?

Eller også værktøj af andet dykkeregnet materiale.

Venligst

Mogens Braae

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-08-03 09:12

Braae wrote:
> Er der nogle af jer, der har fundet procucenter m.v. hvor man kan købe
> rust- og syrefrit værktøj i form af ombragonøgler, svensknøgler,
> knivtænger osv?

Jep..

http://www.cdet.co.uk/catalogue/seaspanner.asp

Der er din svensknøgle.. der er også andre stykker værktøj på hjemmesiden.

--
Københavns Sportsdykkerklub - Http://www.KoebenhavnsSportsdykkerklub.dk

Fra : Braae

Dato : 14-08-03 22:41

Hej Jonas.

Tak for linket.

Nu står der, at det hele er lavet af rustfrit stål, men intet om det
er syrerfrit. Har du selv købt noget af det værktøj, så du er sikker
på, at det ikke ruster?

Venligst

Mogens Braae

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-08-03 14:29

Braae wrote:
> Nu står der, at det hele er lavet af rustfrit stål, men intet om det
> er syrerfrit. Har du selv købt noget af det værktøj, så du er sikker
> på, at det ikke ruster?

Jeg har ønsket mig svensknøglen til jul, men prøv at skrive til dem om den
ikke er lavet i 316 eller 304 AISI..

Jeg har hørt dem omtalt på uk.rec.scuba og de var vist ret vilde med det..
priserne indikere også at det skulle være lavet af noget dyrt metal..

Københavns Sportsdykkerklub - Http://www.KoebenhavnsSportsdykkerklub.dk

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 15-08-03 19:09

Bare lige en tanke !

Tænk hvis der IKKE var nogen som havde værktøj med i dybet !
Så ville det nok være noget beder at dykke vragdykning her i DK

Bare en tanke............

Mvh
K.L.Rasmussen
[OO]
()-
www.norresundbysportsdykkerklub.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 15-08-03 22:33

K.L.Rasmussen wrote:
> Tænk hvis der IKKE var nogen som havde værktøj med i dybet !
> Så ville det nok være noget beder at dykke vragdykning her i DK

Jah, Mogens og jeg er nok nogle af de ondeste brass-monkeys man har set
svømme rundt i guds blå ocean..

Fra : Braae

Dato : 15-08-03 23:00

Hej K.L. Rasmussen.

Jeg tror du har mistforstået dette indlæg! Jeg tager ikke værktøj med
i dybet for at skrue ting og sager af vrag. Det ligger mig meget,
meget fjernt og jeg har kun despekt for dem, der udøver den form for
dykning. Værktøjet, som jeg referere til, at blot den slag værktøj,
som de fleste dykkere tager med sig, når de fx er på dykkertur. Fx
umbragonøgler, svensknøgler, fastnøgler, knivtang osv. Ofte bliver
dette værktøj også vådt, specielt hvis man skal "skrue" lidt mens man
er til søs. Her er det, at jeg igen og igen får rust på mit værktøj,
selv om jeg forsøger at holde det tørt. Det er det, der er baggrunden
for, at jeg efterlyser rust og syrefrit værktøj.

Det har absolut intet med vragplyndring eller i øvrigt optagelse af
vragdele fra vrag at gøre.

Så er det slået fast med rust- og syrefrie syvtommer søm

Venligst

Mogens Braae

Fra : Bock

Dato : 07-09-03 19:32