McAfee-version god nok?
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 16:45

Jeg har en McAfee 4.0.2 på min pc. Virus definitions er 4.0.4284 og Scan
engine er 4.0.70.
OS er Windows98 SE.

Jeg opdaterer jævnligt vha den indbyggede opdateringsfunktion, men alligevel
har jeg en lumsk mistanke om, at noget ikke er "godt nok". Det er sjældent
at jeg bliver advaret om, at en virus er fundet/slettet trods det, at jeg må
siges at være i risiko-gruppen, da jeg modtager mange html-mails.
Har lige kørt Stinger-programmet, og den fandt en virus, selvom jeg troede,
jeg var godt dækket ind med nyeste sikkerhedsopdateringer i Windows,
Firewall og McAfee opdateret.

Er der nogle indstillinger jeg kan stille, som gør, at jeg fanger mere?
Eller som kan advisere mig, når der rent faktisk fanges noget? Er min
version af programmet monstro for gammelt?

Og uden at ville starte en religionskrig: Ville Norton have efterladt mig
med den samme følelse af, at der kunne smutte virus igennem?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-08-03 16:47

"Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> writes:

> Jeg har en McAfee 4.0.2 på min pc. Virus definitions er 4.0.4284 og Scan
> engine er 4.0.70.
> OS er Windows98 SE.

Der er en gruppe specielt om virus. Den hedder dk.edb.sikkerhed.virus,
brug den.

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-03 16:55

> Der er en gruppe specielt om virus. Den hedder dk.edb.sikkerhed.virus,
> brug den.

Helt i orden - jeg var også selv lidt i tvivl. Skønnede at mit spørgsmål var
af mere generel sikkerhedsmæssig karakter og ikke en konkret virus. Jeg
prøver i den anden gruppe.

Mvh

Anette Linnea