Hvor kraftig motor til pælebor
Fra : Rusaas

Dato : 10-08-03 13:07

Hej alle,

Jeg har lejet et benzindrevet 8" pælebor. Lige så snart jeg kommer ned til
omkring 60 centimeters dybe kan boret ikke trække mere. Jeg overvejer om det
er fordi maskinen ikke er kraftig nok. Hvor stor en maskine (i hk )er
almindelig til et 8" pælebor hvis der skal graves ned til ca. 90 cm dybde i
kridtjord :((
På forhånd tak

Fra : Calle.

Dato : 10-08-03 13:47

Rusaas wrote:
> [...]
> overvejer om det er fordi maskinen ikke er kraftig nok. Hvor stor en
> maskine (i hk )er almindelig til et 8" pælebor hvis der skal graves

Husk at det jævnligt skal hives op, for at komme af med den jord der er
løsnet, det lyder nemlig som om du kører den fast
--
Calle

Fra : Rusaas

Dato : 12-08-03 22:28

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Husk at det jævnligt skal hives op, for at komme af med den jord der er
> løsnet, det lyder nemlig som om du kører den fast
> --
> Calle

Tak for svaret Calle,
Jeg fandt problemet, og det var indstillingen af den lejede maskine der var
helt af H' til, den trængte til et alvorligt eftersyn. Jeg var nød til at
sætte til til at køre på fuld speed med det resultat at den ikke kunne køre
tomgang, hvilket er vanvittigt farligt når også gaskablet er rustent og
boret rammer en sten. Det stod stille, men det gjorde jeg ikke :(((.
Sygt at en sådan maskine ikke automatisk er sat til at afbryde når
gashåndtaget slippes.

Fra : Calle.

Dato : 13-08-03 12:41

Rusaas wrote:
> [...]
> men det gjorde jeg ikke :(((.
> Sygt at en sådan maskine ikke automatisk er sat til at afbryde når

Det mener jeg de skal.
--
Calle