Æblesorter - plukketidspunkter ?
Fra : edob

Dato : 10-08-03 09:36

Hej NG.

Vi har 20 forskellige frugtsorter i haven (æbler/pærer/blommer). Jeg har
netop lavet en liste over plukketidspunkter for alle disse sorter, men
mangler for følgende:

Amarosa - Bodil Neergård - Elstar.

Er der nogen som kan hjælpe med datoer for disse 3 æblesorter ??

Har søgt i diverse havebøger og på nettet uden resultat.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-08-03 16:12

On Sun, 10 Aug 2003 10:35:57 +0200, "edob" <frankhan@mail.dk> wrote:

> [...]
>mangler for følgende:
>
>Amarosa - Bodil Neergård - Elstar.
>
>Er der nogen som kan hjælpe med datoer for disse 3 æblesorter ??

Hvor præcist skal det være?
Jeg fandt en side hos arlafoods hvor der står at elstar er fra starten
af september:
<http://www.arlafoods.dk/C1256A11003233CD/alldocs/Q8C2EF35C5E59350DC1256ACB00278D8A!Open&HJ100D01Cat03&000&001>

Men hos havenyt.dk skriver de oktober:
<http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/frugt_og_baer/aebler/957.html>

Det sidste link har også lidt om bodil neergård.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Marlene

Dato : 10-08-03 16:40

> Hvor præcist skal det være?
> Jeg fandt en side hos arlafoods hvor der står at elstar er fra starten
> [...]

Ja, ved os kan man plukke Elstar fra oktober.

Mvh. Marlene.