Måske defekt gulvvarme
Fra : Ejnar Nielsen

Dato : 09-08-03 12:16

Jeg lagde mærke til , at der var kommet noget der ligner en fugtig plet på
dørtrin ind til badeværelset.Nu er det som om dørtrinet har hævet sig lidt-
jeg er bange for at gulvvarmen er utæt.
Jeg har i mange år betalt til forsikring mod utætheder for skjulte rør.
Hvad gør jeg nu?. Alt tyder jo på ovennævnte, men man skal vel være sikker
Jeg har jo ikke i sinde at få lavet mit badeværelse om, vi er ganske godt
tilfredse- bare det hele virker.

Hvordan griber jeg sagen an?
M. v. h Ejnar N

Fra : Mari

Dato : 09-08-03 16:38

"Ejnar Nielsen" <ejnar-nielsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan griber jeg sagen an?

Du starter med at invitere en fagmand til at give et FAST TILBUD
skriftligt
og dermed få en vurdering af skade/omfang.
Dernæst melder du til forsikringen - og når de siger OK, så bestiller
du reparationsarbejdet.

Jeg var ude for noget lignende - men havde pillet gulvet op, inden
forsikringen
og håndværkerne så det - og jeg fik intet dækket. Beviserne manglede.

/Mari

Fra : Martin Christiansen

Dato : 09-08-03 17:45

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse
> Du starter med at invitere en fagmand til at give et FAST TILBUD
> skriftligt
> og dermed få en vurdering af skade/omfang.

Hvordan giver man et fast tilbud når man ikke kender årsagen og omfanget..?

--
Mvh - Martin

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-08-03 18:52

On Sat, 9 Aug 2003 18:44:58 +0200, "Martin Christiansen"
<mc@city.invalid> wrote:

>Hvordan giver man et fast tilbud når man ikke kender årsagen og omfanget..?

Man sørger for at prisen bliver så høj at man enten ikke får arbejdet,
eller har penge nok til at lave hvad som helst.

(og det er ikke ment som en joke).

--
Jens

I came, I saw, I did a little shopping.

Fra : (5220)Morten Kølbæk

Dato : 10-08-03 22:03

> [...]
> Jeg har jo ikke i sinde at få lavet mit badeværelse om, vi er ganske godt

Du tager telefonen og ringer til dit forsikringsselskab hvor du anmelder
skaden.
Da det er dem der skal betale er det også dem der bestemmer en god del,
bl.a.
- Hvordan skal skaden undersøges
- Hvad skal der skiftes
- Osv
Du kan i hvert fald være sikker på at hvis du beder en VVS mand om at
foretage et stykke arbejde, som medfører en faktura vil forsikringen ikke
betale medmindre du på forkant har anmeldt og aftalt forløbet med dem.

Da vi havde et utæt vandrør fik jeg samtidig med at jeg anmeldte skaden pr
tlf også lov til at ringe til min sædvanlige VVS mand. Da han så kom og
kiggede på det ringede han til forsikringen og aftalte det videre forløb.

Mvh Morten