TV strømforbrug ?
Fra : Kispus

Dato : 06-08-03 21:24

På vores ældre B&O 28" står der 110 Watt,
er dette også tilfældet på nyere app. ?
Mvh. John

Fra : Peter C.

Dato : 06-08-03 21:57

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> På vores ældre B&O 28" står der 110 Watt,
> er dette også tilfældet på nyere app. ?

Mit Panasonic (årgang 2001-2 stykker) 28" 16:9 står til 93W

MVH Peter C.

Fra : Kim

Dato : 06-08-03 22:04

Kispus wrote:
> På vores ældre B&O 28" står der 110 Watt,
> er dette også tilfældet på nyere app. ?
> Mvh. John

Jeg tror det med tiden er blevet lidt lavere.

F. eks. bruger et B&O BeoVision1 81 watt (
http://www.bang-olufsen.com/sw1401.asp ) og et

Grundig ELEGANCE 70 ST 70-2103/8 bruger 74 watt. (
http://www.grundig.dk/produkter/tv/elegance/elegance70.html )

På de store 32" Widescreen modeller ligger forbruget dog gerne over 100
watt.

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-03 22:31

nu vil jeg ikke prøve at overgå jer. Men mit 29" sony bruger 55watt og ca 5
ved st. by

Watt forbruget stiger dog hvis vi kører kontrasten op...

Fra : Jakob Griffel \(slet~

Dato : 06-08-03 21:57

> På vores ældre B&O 28" står der 110 Watt,
> er dette også tilfældet på nyere app. ?

Det lyder da meget passende for et fjernsyn i den størrelse, synes jeg.
Standbyforbruget bør dog være noget mindre...

Jakob

Fra : .J.S...

Dato : 07-08-03 15:50

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse
> På vores ældre B&O 28" står der 110 Watt,
> er dette også tilfældet på nyere app. ?
> Mvh. John

Der står 111W bag på mit 28" philips.
Hvis jeg måler forbruget så svinger det imellem 35 og 70 W afhængigt af hvor
meget lys der er på skærmen.
De 111W er nok max det kan trække med totalt hvid skærm og fuld knald på
lyden.

Standby er i øvrigt 6W og det er jo omkring 85 kr om året bare til standby.
Har man mange apparater kan det godt løbe op ret så mange penge så det
betaler sig at slukke på stikkontakten.

Noget andet er de små trafoer som følger med til meget udstyr, dem er der
ofte 2-4 W tab i som det står og bruger så snart den er sat i en
stikkontakt.

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-03 17:17

> Standby er i øvrigt 6W og det er jo omkring 85 kr om året bare til
standby.
> Har man mange apparater kan det godt løbe op ret så mange penge så det
> betaler sig at slukke på stikkontakten.

Hmm, er der ikke noget med at moderne tv har lidt strøm på billedrøret
altid, så det ikke udsættes for et for stort pres når man tænder det.
Slukker du på kontakten, fjerner du denne funktionalitet.

Fra : .J.S...

Dato : 07-08-03 18:43

"Albert" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> altid, så det ikke udsættes for et for stort pres når man tænder det.
> Slukker du på kontakten, fjerner du denne funktionalitet.

Nej jeg tror kun der er strøm i modtageren til fjernbetjeningen så man kan
tænde igen.

Jeg mener det er mange år siden man fik den ide at det var smart med glød på
røret hele tiden så man kunne tænde hurtigere.
Det viste sig at røret blev slidt op af det, så det gik man fra igen.

mvh/JS

Fra : Kispus

Dato : 07-08-03 17:23

Først tak for de svar der er kommet ( jeg kan ikke se mit eget indlæg)
Jeg stillede spørgsmålet fordi jeg syntes vores forbrug ligger lidt højt,
Vi fik i går en ny digital-måler opsat af SEAS.
Denne er kan ved tryk vise det aktuelle forbrug, så derfor blev jeg
nysgerrig for at få at vide hvad andre mærker bruger.
Men jeg tror nu nok at det er vores Køl/frys der sluger, men nu har jeg
da mulighed for at teste det.
Mvh. John

Fra : Mogens

Dato : 08-08-03 20:00

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> wrote in message
> Først tak for de svar der er kommet ( jeg kan ikke se mit eget indlæg)
> Jeg stillede spørgsmålet fordi jeg syntes vores forbrug ligger lidt højt,
> Vi fik i går en ny digital-måler opsat af SEAS.

Hvad koster sådan en digital måler? Er det noget SEAS selv betaler eller
køber man selv måleren og får dem til at sætte den op?
Har selv en el-måler fra 60'erne som jeg synes bruger lidt for mange kw i
forhold til forbruget.

Mvh Mogens

Fra : Kispus

Dato : 08-08-03 18:48

> [...]
> køber man selv måleren og får dem til at sætte den op?
> Har selv en el-måler fra 60'erne som jeg synes bruger lidt for mange kw i

En El-Instalatør ringede og spurgte hvornår vi var hjemme,
han skulle skifte for Seas.
Så vi har ikke betalt for noget, men det var også en gammel sven
vi havde.
Jeg syntes at det er rart, at når man f.eks. har bygget en Pc.
at ja så kan jeg se strømforbruget.
Hvis der er stemning for det, kan jeg tá et billed af den, og
lægge det i Binaer.
John

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 08-08-03 19:30

> [...]
> at ja så kan jeg se strømforbruget.
> Hvis der er stemning for det, kan jeg tá et billed af den, og

Du kan købe en elmåler i de fleste byggemarkede ca 150 kr. Der kan du måle
forbruget af de forskellige apperater. Den sættes en som en
forlængerledning.
Gunnar

Fra : Kispus

Dato : 08-08-03 19:43

"Gunnar Grooss" <.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan købe en elmåler i de fleste byggemarkede ca 150 kr. Der kan du måle
> forbruget af de forskellige apperater. Den sættes en som en
> forlængerledning.
> Gunnar

Det ved jeg godt
Men hvis jeg nu vil vide forbruget af udebelysningen i haven,
sammen med køleskabet, ja så bliver det lidt besværligt
med den du foreslår
Og er der een ting i hjemmet man vil chekke, ja så slukkers
der jo bare på div. øvrige kontakter og derefter et enkelt
tryk på måleren-nemt ik!
John

Fra : Mogens

Dato : 09-08-03 19:56

Det er ikke så meget for at måle forbruget jeg vil skifte, men mere fordi
jeg tror min gamle måler tæller lidt for hurtigt, men det synes man måske
altid. Hvis det er tilfældet får man vel nogle penge igen. Men tænder jeg
feks. en varmeblæser har den hurtigt brugt 3-4kw selvom blæseren kun har
været tændt 1time med 2kw og den brummer samtidig en del ved forbrug over
1kwh.

Mvh Mogens