Hjælp - vores skraldespand er levende
Fra : Anja

Dato : 06-08-03 06:27

Hej

Hvad gør man ved en levende skraldespand? Skraldemanden vil ikke tage den
når den er levende så vi er nød til at gøre noget meget hurtigt men hvad...
På forhånd tak
Anja

--
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Pia J

Dato : 06-08-03 07:06

"Anja" <salg@holdum.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvad gør man ved en levende skraldespand? Skraldemanden vil ikke tage den
> når den er levende så vi er nød til at gøre noget meget hurtigt men
hvad...

Er det en papirpose eller en spand? Kogende vand på burde virke sådan lige
akut...

:Pia

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-03 09:40

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev i en

> [...]
> hvad...
>
> Er det en papirpose eller en spand? Kogende vand på burde virke sådan lige

Pakke i plast for eftertiden. Lige nu: salt eller fluespray, kaustisk soda
kravler de lige igennem!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 06-08-03 11:00

Anja wrote:

> Hvad gør man ved en levende skraldespand? Skraldemanden vil ikke tage
> den når den er levende så vi er nød til at gøre noget meget hurtigt
> men hvad... På forhånd tak

For tiden vasker vi vores plasticskraldespand (minicontainer) med brun
sæbe-opløsning hver gang den er blevet tømt, så kan vi sådan nogenlunde
hold spyfluerne og deres larver i ave. Men det forhindrer ikke at
spyfluerne er i gang i den sidste del af periode (vi får tømt hver 14.
dag).

Alt affald puttes i plasticposer som lukkes tæt, men jeg tror ikke man
helt kan undgå lugten som tiltrækker fluerne.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Anders

Dato : 06-08-03 19:53

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote in message news:<bgqjmk$66o$1@news.net.uni-c.dk>...

> [...]
>
> Alt affald puttes i plasticposer som lukkes tæt, men jeg tror ikke man
> helt kan undgå lugten som tiltrækker fluerne.

Prøv at kaste noget havekalk ned i spanden. Det virker desinficerende.
Det gør man også på møddinger.

mvh
Anders Rasmussen
www.flemmings-container.dk

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 06-08-03 17:09

> Hvad gør man ved en levende skraldespand? Skraldemanden vil ikke tage den
> når den er levende så vi er nød til at gøre noget meget hurtigt men
hvad...
> På forhånd tak

Rodalon, Rodalon og så lige lidt Rodalon.
10 sprøjt med en forstøver og lugten er væk efter 15 minutter. Og det holder
længe (1 måned her i varmen eller to tømninger hos os) og så er der absolut
ingen fluer.

Det kan ikke anbefales at tage fejl af forstøveren med Rodalon og den med
sæbevand til bladlus, vores japanske kirsebær træ fik først nye blade i
slutningen af juli .

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-08-03 21:11

On Wed, 6 Aug 2003 18:09:29 +0200, "Philip Oest Møller"
<Philip2022@hotmail.com> wrote:

>Det kan ikke anbefales at tage fejl af forstøveren med Rodalon og den med
>sæbevand til bladlus, vores japanske kirsebær træ fik først nye blade i
>slutningen af juli .

Rodalon går ellers for ikke at skade planter. På en kirkegård her i
nærheden bruger de det til at rense gravsten for alger hver vinter. Og
de påstår det ikke skader planterne. Heller ikke de stedsegrønne. Men
det kan selvfølgelig være noget andet når det er bladplanter.

Hvad med bladlusene, overlevede de rodalon?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 07-08-03 17:29

> Hvad med bladlusene, overlevede de rodalon?

Ifølge min kone døde eller forsvandt kræene. Men jeg fandt først ud af
sammenhængen da bladene var faldet af, og jeg fik afhørt min kone om, hvad
hun dog havde gjort med træet(altså taget fejl af forstøverne).

Men en ting er sikkert ingen blade, ingen bladlus .