Øv ingen navneskilte
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-08-03 23:11

Jeg var lige (atter) i Tambours have. Det gik mig virkeligt på, at man ikke
ser sig i stand til at holde navneskiltene up to date. Der var mange
spændende planter, som jeg så må leve videre med ikke at kende navn på.

Jeg er nu overbevist om at jeg vil til at samle på Dagliljer
(storblomstrede), evt. andre Liljer. Er der et sted der har kastet sig over
disse. Normalt står der bare en gul og en orange og stritter på
planteskolerne, og så er det det!

Det er også svært at købe Dahlia, der står aldrig på posen hvad
blomsterstørrelsen er. Var heldig at få fat på én i år der blev 22 cm, en
hel lille håndbold. Det ville være rart om man kunne få lidt
forbrugerservice indført - gå dem på klingen, så kan det være det bedrer
sig.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ann Lau

Dato : 06-08-03 19:59

> Jeg var lige (atter) i Tambours have. Det gik mig virkeligt på, at man
ikke
> ser sig i stand til at holde navneskiltene up to date.

Samme her. Og det skuffede mig meget, at de ikke engang vidste, hvad deres
planter hed.
Derefter fandt jeg denne side http://www.sitecenter.dk/eart/hjemmeside/
De bor i Give og man kan komme og kikke (og købe, hvis man vil).

> Jeg er nu overbevist om at jeg vil til at samle på Dagliljer
> (storblomstrede),

Jeg har lige været der, faktisk for at se på Hosta, som er manden i husets
store passion, men konen er 'skudt' i daglilier. De kører til Holland og
handler med hjem og sælger ud til os i Danmark, så der er lidt nyt og
spændende (som man jo ikke kan finde i planteskoler). Og de har navne ved
det hele, så man kan få identificeret, det man selv har i haven samtidig
med.
Hun havde rigtig mange utrolig flotte daglilier.
Ja, det lyder næsten som om jeg får provission for at reklamere, men det gør
jeg ikke , men jeg var selv meget fascineret af deres engagement i
Hosta og Daglilier.

Ann

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-08-03 21:53

> [...]
gør
> jeg ikke , men jeg var selv meget fascineret af deres engagement i

Sad lige og savlede over den side igår. Først nu går det op for mig, hvem og
hvad den kommer af *det er jo bare noget på Nettet*......

Tak for det, jeg drøner til Give i morgen!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen