pris for betongulv
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-03 19:13

Jeg skal udvide vores garage med 15 kvm så vi havner på de obligatoriske 50

meeen hvor meget beton skal jeg bruge til gulvet (og gerne i kr - ren
materiale mæssigt)

fundament : Jeg skal jo så grave de 90 cm ned. Man kan købe fundament leca
blokke, men kan man egenligt ikke bare hælde beton ned i det hul man får
lavet med en rendegraver - det ligner da meget godt

og hvad med UNDER de 90cm. skal der gøres noget her (stampes, sand el.l ) ?

Fra : JaTak

Dato : 05-08-03 20:16

"Albert" <-> skrev i en meddelelse
> Jeg skal udvide vores garage med 15 kvm så vi havner på de obligatoriske
50

> meeen hvor meget beton skal jeg bruge til gulvet (og gerne i kr - ren
> materiale mæssigt)

Du skal regne med 10 cm tykkelse på betonen, dvs. du skal bruge 1,5m3 beton.

I gør det selv brochure kan du se alt korrekt måde at udføre fundament og
betongulve på.
http://www.aalborg-portland.dk/pdf/GDS2002.pdf

> [...]
> lavet med en rendegraver - det ligner da meget godt
>
> og hvad med UNDER de 90cm. skal der gøres noget her (stampes, sand el.l )
?

Regelen er at grave ned til frostfri dybde (=90cm) dog altid ned til
bæredygtig lag.
Der må ikke fyldes jord tilbage i renden, da det vil gøre at fundamentet
synker når vægten af fundament, mur og tag trykker den løse jord/sand sammen
og der opstår sætningsrevner i fundament og murværk.

mvh
Karl Erik