Larve!!
Fra : postbakken

Dato : 03-08-03 13:05

jeg har lige fundet den mest ulækre larve ude i haven (hvis i spørger manden
og sønnen er den meget sød og flot)

den er rød på ryggen sort ned af siderne og lige så tyk som min tommelfinger
og ca 10cm lang... jeg fik taget et par billeder af den med digital camera,
desvære er de lidt uskarbe.. men jeg ved ikke hvordan jeg viser billeder i
en sådan nyheds gruppe for jeg kan vel ikke bare sende billederne med som
ved heftet???

jeg vil jo gerne vide hvad det er for en larve vi har haft besøg af???

Venligst
Maiken

Fra : Mari

Dato : 03-08-03 16:43

"postbakken" <mrrl@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> ved heftet???
>
> jeg vil jo gerne vide hvad det er for en larve vi har haft besøg af???

Du kan sende det til news:dk.binaer - og fortælle os, hvad du kalder din
mail dertil.

/Mari

Fra : Henrik

Dato : 03-08-03 16:46

"postbakken" <mrrl@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ved heftet???
>
> jeg vil jo gerne vide hvad det er for en larve vi har haft besøg af???

Du skal finde den gruppe der hedder dk.binaer der kan du vedhæfte billedet.
Vi fandt også et underligt dyr igår, desværre glemte jeg at tage et billede
af det.
Vi er blevet enigen om, at det var en stålorm, den var ca. 15-20cm lang og
på tykkelse med en lillefinger.
Kan det passe hvis det kun er på undersiden de er blanke?

Henrik

Fra : Mari

Dato : 03-08-03 17:18

"Henrik" <hbl@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lang og
> på tykkelse med en lillefinger.
> Kan det passe hvis det kun er på undersiden de er blanke?

Se her:

http://natur.vesthim.adr.dk/Padder/Staalorm.htm

Bemærk at en stålorm er en "benløs" øgle - ikke en slange )

http://www.nhf.dk/stalorm.html

http://www.skovognatur.dk/dyrogplanter/krybdyr/staalorm.htm
http://www.skovognatur.dk/dyrogplanter/bekendtgoerelse.htm

http://www.vestrehus.dk/Krybdyr.htm

http://www.birding.dk/Galleri/muritz034staalorm.htm

Fra : Henrik

Dato : 03-08-03 19:34

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> wrote in message

> Se her:
>
> http://natur.vesthim.adr.dk/Padder/Staalorm.htm
>
> Bemærk at en stålorm er en "benløs" øgle - ikke en slange )

Tak, i følge billederne er det en stålorm vi så.
Det beroliger mig en del at det rent faktisk ikke er en slange men en øgle,
da jeg ikke anser firben som en ligeså stor trussel som slanger

Henrik

Fra : postbakken

Dato : 03-08-03 17:03

billder er sendt til .binaer mailen hedder igen: larve
Venligst
Maiken

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-08-03 23:50

postbakken <mrrl@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
> billder er sendt til .binaer mailen hedder igen: larve
> Venligst
> Maiken

Eller MEGET bedre linke direkte til billedet, så tunsind personer ikke skal
bruge tid på at sidde og lede efter det! Dit link vil hedde
news:3f2d3b6d$0$97226$edfadb0f@dread12.news.tele.dk og adressen ses i sendt
post, eller ved at højreklikke meddelelsen og trykke på 'svar til gruppe'.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen