Dampspærre?
Fra : Frank

Dato : 31-07-03 09:51

Hej Alle i kloge,

Vi har købt et hus fra 1961 og i forbindelse med at jeg har skiftet nogle
gips plader i loftet (Vi har fjernet en brændeovn/skorsten) har jeg erfaret at
der vist ikke er dampspærre. Der er oven på gipsloftet ("fliser" 60x40) først
en ca. 50mm glasuld og derover en "måtte" med glasuld syet ind i mellem
nederst
alufolie og oven på papir. Er denne alufolie dampspærre?
Dette er jo langt fra tæt og iøvrigt hullet af kabler og mus. Det ligner
desuden
det er lagt på senere for hvor der er elrør er måtten bare lagt oven på og
gaber
derfor flere steder fordi måtten ikke kan komme ned for disse rør.

Spørgsmålet er nu, er denne dampspærre iorden?
- Er isoleringen iorden?
- Hvis ikke er det noget vi skal gå til ejerskifteforsikring med?

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-07-03 10:12

> Er denne alufolie dampspærre?

Ja

/A

Fra : Per H

Dato : 31-07-03 10:17

On Thu, 31 Jul 2003 08:51:04 GMT, news230703@nk.dk (Frank) skrev:

> [...]
>derfor flere steder fordi måtten ikke kan komme ned for disse rør.
>
>Spørgsmålet er nu, er denne dampspærre iorden?
hvis aluen. som er dampspærre er ødelagt.,. så er den jo ikke så
meget værd.

>- Er isoleringen iorden?
Isoleringen er vel iorden i forhold som man dengang isolerede.
jeg går ud fra at du har set loftet inden du købte huset hvis det har
været muligt.

>- Hvis ikke er det noget vi skal gå til ejerskifteforsikring med?
Det tror jeg ik, uden dog at være sikker. men du har jo købt et hus
fra "dengang", og skal påregne at man isolerede på anden måde, hvor
olien var billig.

Mvh.

PH-BYG
www.ph-byg.dk