Græshopper...
Fra : Bitten

Dato : 30-07-03 21:07

Hej i gruppen!

Jeg bor i et lille skønt hus på landet og har efterhånden lært at leve
med de fleste små-kravl, selvom det aldrig bliver mine favoritdyr. Men
græshopperne... Adr, PUHA, dét er altså nogle grimme bæster som jeg
ikke kan holde ud.
Jeg har en del, dvs. jeg kan ikke ha' min dør stående åben her
henunder aften for så kommer der mindst et par stykker ind, og det er
altså ikke af de helt små lysegrønne arter vi taler om... men det
noget større grøn/brune klamme nogle...

Er der nogen der har en metode til at komme græshopperne "til livs"
på? Jeg vil allerhelst skræmme dem væk, meeeen det er nok ikke muligt,
vel?
Nej, men findes der en (helst human) måde at komme af med disse bæster
på?

Jeg håber virkelig på hjælp herfra...

Hilsen Bitten...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-07-03 21:48

"Bitten" <bitt1@sol.dk> skrev i en meddelelse

Jeg vil allerhelst skræmme dem væk, meeeen det er nok ikke muligt,
> vel?

Undskyld, men jeg kan se det for mig: en kvinde, stående i havedøren - i
løse gevandter og med strittende hår: BØØH!!!, hver gang der kommer en
græshoppe i nærheden
Nej, jeg tror ikke, du kan skræmme dem væk.

Hvor højt hopper de? Måske kan du sætte en 15 - 20 cm høj plade i
døråbningen, holdt på plads af et par solide mursten(s-romaner)?

> Nej, men findes der en (helst human) måde at komme af med disse bæster
> på?

Er de til at ramme med en fluesmækker? eller splatter de ud på gulvtæppet?

Jeg har med held brugt en fluespray over for en fårekylling under gulvet,
der var ved at drive os til vanvid med sit "violinspil" hver aften.
Jeg regner med, den døde ret hurtigt; i hvert fald blev der stille.
Og måske er de nemmere at ramme med sprayen end med fluesmækkeren.

Hilsen Inger

Fra : Bitten

Dato : 30-07-03 22:07

Hej Inger.

> [...]
>
>Undskyld, men jeg kan se det for mig: en kvinde, stående i havedøren - i
>løse gevandter og med strittende hår: BØØH!!!, hver gang der kommer en
Lige netop!!! Det ER forsøgt, men virker IKKE!!!

>Hvor højt hopper de? Måske kan du sætte en 15 - 20 cm høj plade i
>døråbningen, holdt på plads af et par solide mursten(s-romaner)?
15 - 20 cm... Ja det tror jeg altså sagtens at de kan hoppe... Men
måske kan jeg alligevel bruge ideen, selvom jeg jo bare helst vil ha'
dem VÆK! (Kan du høre den snigende panik/angst?)

>Er de til at ramme med en fluesmækker? eller splatter de ud på gulvtæppet?
Joeh,jeg vil tro at jeg kan ramme dem med en fluesmækker, men
problemet er at det dør de ikke af, den er simpelthen ikke hård nok!
Og hvis jeg fandt noget der var hårdt nok, ja, så ville de splatte ud,
tror jeg!
(Og så kan jeg altså ikke holde den der knasende lyd ud når jeg slår
dem ihjel...)
(Ja, der er mange ting i vejen, hva'?)

> [...]
>Jeg regner med, den døde ret hurtigt; i hvert fald blev der stille.
>Og måske er de nemmere at ramme med sprayen end med fluesmækkeren.
Jeg har noget insektgift som jeg har sprøjtet med i mit vindfang, som
skulle være langtidsvirkende og holde dyr væk, men jeg tror ikke helt
at "mine" græshopper VED det... i hvert fald er der stadig græshopper
her...
Jeg har ikke noget imod deres lyde, BARE jeg var HELT sikker på at de
ikke kom ind!!!

Men tak for rådet, Inger!

Hilsen fra
Bitten...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-07-03 22:28

"Bitten" <bitt1@sol.dk> skrev i en meddelelse

(Kan du høre den snigende panik/angst?)

Ja! - og så kan jeg jo sagtens sidde i græshoppefri zone og grine.

> [...]
> tror jeg!
> (Og så kan jeg altså ikke holde den der knasende lyd ud når jeg slår

Løsning: en affaldssæk fra Brugsen (skæres op og lægges inden for barrieren
i døråbningen), en plastic-tennisketcher fra BR og høreværn fra Apoteket. En
gyngestol - og en kold øl inden for rækkevidde. God jagt!
Nej, nu skal jeg nok holde op! Jeg tilslutter mig Calles netdør.

Hilsen Inger

Fra : Calle.

Dato : 30-07-03 22:10

Bitten wrote:
> [...]
> vel?
> Nej, men findes der en (helst human) måde at komme af med disse bæster

sæt et fluenet i en ramme som en dobbeltdør
--
Calle

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 31-07-03 09:24

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> sæt et fluenet i en ramme som en dobbeltdør
> --
> Calle

Hvis du ikke kan lave en dør selv kan du kigge her:
http://www.fluenet.dk/

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus