Brænde
Fra : thomas andersen

Dato : 29-07-03 14:44

Hej Alle,

er der nogen der har et godt sted til at handle bøgetræ på fyn, jeg er
blevet tilbudt 300 pr. rm men det skal jeg selv skære og kløve, det må kunne
gøres billigere

Thomas

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 29-07-03 14:51

"thomas andersen" <thomas.andersen@electrolux.dk> wrote in

> [...]
>
> er der nogen der har et godt sted til at handle bøgetræ på fyn, jeg er
> blevet tilbudt 300 pr. rm men det skal jeg selv skære og kløve, det må

300 kr er da for det færdige produkt.

Jeg tor mange større godser og gårde har et stykke skov de sælger ud af.
Jeg har handlet med Godset "Østergaard" ved Munkebo.
De har både Gran og bøg m.m. leverer færdigt eller som selvskovning.
Nummeret har jeg ikke, da jeg kører forbi godset hver dag.
Har også købt ved en landmand jeg kender.
Det er mere problematisk, da de oftest har hvert deres mindre lod i en
større skov, som de nidkært våger over.

PÅ savværker kan du købe affaldstræ, oftest bøg.
Du får et læs vippet over på din trailer, betaler, og det er det.

Har et nummer et sted til en vognmand der leverer træ fra polen til 240 kr
rummeteren (tror jeg det var) for elmetræ. Køber du 20-40 rummeter er
leverancen gratis.
Der var en leverance "dræber snegle" med...
Nummeret har jeg et eller andet sted, fandt det i lokalavisen dengang.

Elmetræ er hård ved din motorsav, du skal IKKE gå på kompromis med
kvaliteteten af din 2takts olie.

Min Husqvarna døde pga gammel benzin og sløseri med olienblandingen.
Cylinder og stempel koster som reserve dele "en halv motorsav"

Tlf numre kan evt sendes direkte på opfordring.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 29-07-03 17:28

Hej

thomas andersen wrote:
> er der nogen der har et godt sted til at handle bøgetræ på fyn, jeg er
> blevet tilbudt 300 pr. rm men det skal jeg selv skære og kløve, det må kunne
> gøres billigere

Du kan få en masse gode informationer, bl. a. salgssteder på:
http://www.skovforeningen.dk/braende/Braende_default.asp

Selv giver jeg 250,- pr m uopsavet ved nærmeste gods (Tirsbæk ved Vejle)
for bøg, eg og ask.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk