Vandsten.....
Fra : valet

Dato : 28-07-03 20:54

Hej med jer.
vi har fundet nogle store sten, som vi ville prøve at bore i og få noget
vand til at løbe ud over.
det er ikke svært at finde sådanne sten færdige, men hvor finder man info,
om hvordan man selv kan gøre det på nettet.
stenene er ca 60 til 80 cm høje og næsten runde.

venlig hilsen
søren og stina

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 29-07-03 06:19

> [...]
> om hvordan man selv kan gøre det på nettet.
> stenene er ca 60 til 80 cm høje og næsten runde.

Bore hullet?

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-07-03 09:51

> vi har fundet nogle store sten, som vi ville prøve at bore i og få
> noget vand til at løbe ud over.

En alm. marksten kan der "nemt" bores i med almindlige værktøj. En
slagboremaskine, et bor der er langt nok, vand til køling og god tid er
hvad der skal til

Jeg har kun selv boret huller til skruer/plugs, men besøgte en
stenhugger sidste forår der med enkle midler også borede huller gennem
stenene

/A

Fra : zigge

Dato : 29-07-03 22:41

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bg5fki$o5a$2@sunsite.dk...

> En alm. marksten kan der "nemt" bores i med almindlige værktøj. En
> slagboremaskine, et bor der er langt nok, vand til køling og god tid er
> hvad der skal til

Til de lidt større huller >Ø10 vil jeg anbefale at man lejer en lille
borehammer, det er betydeligt hurtigere. Der køles stadigt med vand

Mvh
//zigge