Konservering af chili?
Fra : Blue

Dato : 28-07-03 14:43

Hej med jer

JEg har for første gang, og med overmåde succes, haft en chiliplante
på min terrasse.

Jeg vil så gerne gemme frugterne til de kolde vintermåneder, men
hvordan gør man?

Frysning, syltning eller i olie?

Jeg vil gerne bl.a. lave en god chili-olie, men skal frugterne
"behandles" inden de lægges i olien.

Gode råd modtages med kyshånd!

/Blue

Fra : Jakob Bock

Dato : 28-07-03 16:01

Blue skrev:

> JEg har for første gang, og med overmåde succes, haft en chiliplante
> på min terrasse.
>
> Jeg vil så gerne gemme frugterne til de kolde vintermåneder, men
> hvordan gør man?

Her bruger vi tørring og frysning til at konservere frugterne. Ikke
alle sorter egner sig til tørring -- f.eks. ryger alle
habanero-typerne i fryserne, mens de cayenne-agtige tørres.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 28-07-03 20:09

"Jakob Bock" <jakob.bock@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Her bruger vi tørring og frysning til at konservere frugterne. Ikke
> alle sorter egner sig til tørring -- f.eks. ryger alle
> habanero-typerne i fryserne, mens de cayenne-agtige tørres.

Hvilke chilier kalder du habanero-typen?

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Jakob Bock

Dato : 28-07-03 22:39

Torben Abilgaard skrev:

> Hvilke chilier kalder du habanero-typen?

Af dem vi dyrker: Habanero, Chocolate Scotch Bonnet og Carribian Red
-- allesammen sorter af Capsicum chinense.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Ole Jensen

Dato : 30-07-03 12:49

Jakob Bock wrote:

> Af dem vi dyrker: Habanero, Chocolate Scotch Bonnet og Carribian Red
> -- allesammen sorter af Capsicum chinense.

Hej

Prøv at se på:

http://www.gartneri-toftegaard.dk/

Under plantesalg (forår), chili, hvor der er beskrivelser af mange slags.

mvh
Ole-J

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 30-07-03 21:00

scripsit "Ole Jensen"
> Prøv at se på:
>
> http://www.gartneri-toftegaard.dk/
>
> Under plantesalg (forår), chili, hvor der er beskrivelser af mange slags.

Wow! Sikke en tidrøver. Jeg skal lige pludselig til Køge og bruger mindst en
halv dag på at ose og snolde.

AGGEMAM.

vh ¸.·´¯)