kakaoflis
Fra : Leon Østergaard

Dato : 24-07-03 20:29

Hej
Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med kakaoflis?
Nogen som har et link til hvordan de ser ud?

mvh
Leon

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-03 21:33

On Thu, 24 Jul 2003 21:28:48 +0200, "Leon Østergaard" <leon@dsfd> wrote:

>Er der nogen som har gode eller dårlige erfaringer med kakaoflis?

Jeg bruger det meget i krukker, især fordi der ikke behøver komme så
tykt et lag på som hvis det var barkflis.

Men sidst på sommeren har fuglene en mani med at kradse i det - jeg tror
der må være nogle insekter eller lign. i det som fuglene vil have fat i.

Og hundene kan også godt li' at rode i det når det lige er lagt på,
sikkert fordi det lugter godt. De har dog lært ikke at æde det, det
ryger nemlig tilsyneladende ufordøjet gennem dem og jeg kan forestille
mig at det kradser når det skal ud

>Nogen som har et link til hvordan de ser ud?

http://www.kakaoflis.dk/ har kun nogle få utydelige billeder, og en
langs salgssvada om produktet. Ved hjælp af http://google.com/ kan man
få en del sider, men de første par stykker som jeg kiggede igennem
indeholdt heller ikke nogle fornuftige billeder.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mark Schiller

Dato : 25-07-03 13:49

Thu, 24 Jul 2003 22:32:31 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Og hundene kan også godt li' at rode i det når det lige er lagt på,
>sikkert fordi det lugter godt.

En 4-5 meter fra hvor jeg sidder, der ligger et par hundrede kilo af
skidtet og det kan da godt være, at hundene synes det lugter godt, men
jeg kender vel en 50-60 personer i mit "nærmiljø" der ville betegne
lugten som: kemisk, "død rotte", råddenskab, gammelt sommerhus og gammel
fugtig kælder .................

Lugten var størst i starten - efter et par seriøse regnvejr over et par
uger, er lugten nu minimeret til næsten ingenting, til gengæld er der nu
mug på

Well, det kan da også være, at der er tale om forskellige typer - den
type vi har, ville jeg nok kun anbefale til min værste fjende )

/Mark

Fra : Pia J

Dato : 25-07-03 13:47

"Mark Schiller" <ms@vosborg.invalid> wrote in message
> Lugten var størst i starten - efter et par seriøse regnvejr over et par
> uger, er lugten nu minimeret til næsten ingenting, til gengæld er der nu
> mug på

Ja, det lyder jo lækkert... Tror vi dropper det.

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-07-03 17:35

On Fri, 25 Jul 2003 14:49:22 +0200, Mark Schiller <ms@vosborg.invalid>
wrote:

>Lugten var størst i starten - efter et par seriøse regnvejr over et par
>uger, er lugten nu minimeret til næsten ingenting, til gengæld er der nu
>mug på

Det mug skal faktisk være der.... Det er lidt ideen i kakaoflisen at der
sidder nogle.. kakaorester tror jeg, som når de bliver våde, klistrer
sammen. Det gør så også at der i starten let kommer et hvidt lag mug,
men det forsvinder ret hurtigt igen.

http://www.gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 25-07-03 21:08

Fri, 25 Jul 2003 18:35:27 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Det mug skal faktisk være der....

Okay - jamen, det tror jeg da gerne - dog har jeg en 15-20 kolleger,
der sidder lige i "mug-højde" og de har den klare overbevisning, at
det er hamrende usundt, at sidde i den umiddelbare nærhed af mugbunker
7-10 timer i døgnet .................. jeg ved ikke nok om emnet, men
det lyder da rimelig sandsynligt, at de har ret?!

Hvis man bruger kakaoflis med "omtanke", så er det sikkert ikke noget
problem

/Mark

--
M@rk, the unknown @ vosborg.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-07-03 21:29

On Fri, 25 Jul 2003 22:08:01 +0200, "M@rk" <unknown@vosborg.invalid>
wrote:

> [...]
>7-10 timer i døgnet .................. jeg ved ikke nok om emnet, men
>det lyder da rimelig sandsynligt, at de har ret?!

Skal vi gætte på det er kontorfolk hele dyngen - dig incl?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Mark Schiller

Dato : 28-07-03 20:00

Fri, 25 Jul 2003 22:29:10 +0200, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Skal vi gætte på det er kontorfolk hele dyngen - dig incl?

Yeps - om vi så skal smide mig i samme bunke, se det er en helt anden
sag

/Mark

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 29-07-03 13:44

"Mark Schiller" <ms@vosborg.invalid> wrote in message news:<iksaivcj3udolep25htej9fgc3bgtidpr1@4ax.com>...
> [...]
> <mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

> Yeps - om vi så skal smide mig i samme bunke, se det er en helt anden

Ja lad os rulle ham i skidtet, så kan vi jo se om han får det skidt *grin*

mvh
Karen, som bare måtte være lidt ond i dagens anledning

Fra : Mark Schiller

Dato : 31-07-03 08:10

29 Jul 2003 05:44:15 -0700, berigede simoom.geo@yahoo.com (Karen
Frederiksen) dk.fritid.hus-og-have med:

>Ja lad os rulle ham i skidtet, så kan vi jo se om han får det skidt *grin*

*LOL*

/Mark