Isolering u. vindue - dampspærre?
Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 24-07-03 18:49

Jeg skal isolere hulrum under nogle vinduer (i 40 cm dybe
vindueslysninger), men er i tvivl om, der skal sættes en dampspærre op
eller ej,og om tykkelsen af isoleringen.

Hulrummet sider bag et tyndt træpanel, der vender ind mod et opvarmet
rum. Muren under selve vinduespartiet er en dobbeltmur (u. hulrum), og
jeg har cirka 125-130 mm luft mellem den mur og træpanelet.
Ud til siderne i hulrumet er der muret til, så der vil ikke være nogen
egentlig luftcirkulation i hulrummet.

Jeg har tænkt mig at bruge 125 mm. rockwool a-batts, men ville det
være bedre at bruge 150 mm og så presse det de 20-25 mm. sammen?

Og hvad med dampspærre - skal der en sådan en på eller ej?

Jeg kan tilføje, at der i resten af etageejendommen (dobbeltmur med
hulrum) ikke er nogen isolering.

På forhånd tak

Keld S