Gode råd til have traktor
Fra : Rolf Szimnau

Dato : 23-07-03 21:52

Hej - Jeg har brug for hjælp... Jeg skal købe en havetraktor, men jeg
er itvivl om det kan betale sig at investerer i havetraktor med
Hydrostatisk gear, hvad siger i, skal jeg sparer de 3000 kr?. Jeg har
cirka 17000 kr. at gøre godt for, det beløb skulle gerne dække en ny
traktor + opsamler. Jeg har overvejet at købe en craftsman traktor, da
det ser ud til at være et fornuftigt køb, men jeg har også tænkt på at
tage over grænsen efter en, men jeg er itvivl om det kan svarer sig.

Håber i kan hjælpe med råd og vejledning,

Hilsen
Szimnau

Fra : jess

Dato : 24-07-03 11:49

Hej Rolf

hyprostatisk gear er klart at fortrække. køb en med bioklipper istedet for
en opsamler. med bioklip kan du klippe 3-5 cm græs uden du kan se det
på græsset bagefter

craftman er lidt dyr i indkøb. de køre jo alle med B&S motor. selv de gule
hos silvan
partner er ok. og du kan spare penge. men kik efter tilbud i den blå avis.
der er
tit nogen forhandlere der reklamere med nye maskiner til billige penge

mvh.

Jess Reinbach
Stiga Park Pro

Fra : Rolf Szimnau

Dato : 24-07-03 20:27

Hi Jess,

Tak for dit råd, jeg vil i weekenden gå ud og kigge på en traktor med
hydrómatisk gear, + Bioklip.... og så vil jeg sparer penge på
opsamler, den kan jeg jo altid købe hvis der viser sig at der behov
for det.

Igen tak for vejledningen.
Rolf

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 25-07-03 19:37

> men jeg
> er itvivl om det kan betale sig at investerer i havetraktor med
> Hydrostatisk gear

Hvad er prisforskellen ?
Det er klart at fortrække. En svigerindes MTD med er rigtig god. En
"svigeronkel" har en craftsman fra generationenen før og det fungerer da
også men er lidt besværligt da man taber fart ved at koble ud og skifte
gear. Min egen simplicity er med "traditionel" gearkasse ved bagakslen
og der skal gearet også være valgt inden start. Craftsmanen har til
gengæld vist hvor solid den er slæbende en Brænderup trialer med "godt"
500kg sand ad gangen ... Største problem er at hjulene begynder at fedte
på vådt græs ....

/A

Fra : Rolf Szimnau

Dato : 26-07-03 11:51

Prisforskellen er cirka 2000 kr, det er ihvertfald hvad jeg har fundet
frem til, den billigste forhandler jeg har fundet frem til er
http://havetraktor.dk/

Hilsen
Rolf