Plænerenser
Fra : bent

Dato : 23-07-03 20:25

Er der nogen fidus i at bruge en plænerenser, altså en maskine der med en
masse knive river græsset igennem?
Kan den evt bekæmpe fuglegræs og lign?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-07-03 09:26

"bent" skrev...
> Er der nogen fidus i at bruge en plænerenser, altså en maskine der med en
> masse knive river græsset igennem?
> Kan den evt bekæmpe fuglegræs og lign?

Det er mit indtryk at plænerensere har størst effekt
på mos. Du får næppe bugt med fuglegræs uden at
fjerne rødderne...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : bent

Dato : 24-07-03 10:53

Peter Schrøder wrote:

> "bent" skrev...
>
> Det er mit indtryk at plænerensere har størst effekt
> på mos. Du får næppe bugt med fuglegræs uden at
> fjerne rødderne...
Men det var nu heller ikke en mosfjerner jeg mente, den har fjedre. Derimod
en maskine med knive som går dybere.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-07-03 18:55

On Thu, 24 Jul 2003 11:53:06 +0200, bent <ebbp@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Men det var nu heller ikke en mosfjerner jeg mente, den har fjedre. Derimod
>en maskine med knive som går dybere.

Altså en vertikalskærer.

Jeg tror heller ikke den har den helt store effekt på ukrudtet direkte.
Men måske gør den forholdene for græsset så tilpas meget bedre, at
græsset kan kvæle mere ukrudt.

http://www.gartneriet.dk